tiistai 14. toukokuuta 2013

Synttäriä koko viikonloppu

Synttärihulinat on ohi ja paluu arkeen alkoi taas maanantain jumppaputkella. Mä oon kyllä varmaan maailman paras yllätys-synttäreiden pilaaja. Ensin aloin järjestellä juhliani ite ja kun olin kirjoittamassa tapahtumasta facebook kutsua kielsi Riku kutsumasta ketään koska "entä jos joku muukin on suunnitellut sulle juhlia". Aivan, totta! Sitten kauhee stressi siitä koska nämä mahdolliset juhlat nyt tulis olemaan ja onko varmasti kutsuttu kaikki.. "Voinkohan mä mennä aamulla joogaan tai jumppaan"... "ai yhdeltä JO, eihän täällä oo ees siivottu!" Ja sitten vielä kun muffinssiresepti ei meinannut toimia niin kerroin vihaavani yllätys-synttäreitä. Oikeasti rakastin niitä vaikka ei ne enää vieraiden tultua ollutkaan niin yllätykselliset. Ajatus on tärkein.

Meillä oli tortillasynttärit. Kätevänä poikana Riku oli kirjoittanut facebookkiin listan tuotavista ruoka-aineista ja sitä ruokaahan sitten riitti. Me ollaan syöty nyt niitä samoja tortilloja kolme päivää. Hyviähän ne on mutta enää ei montaa päivää taida jaksaa. Mä kokeilin myös muutamaa uutta reseptiä ja voin kirjoitella niistä enemmän toiseen blogiin.

Tässä vielä kuvia synttäritunnelmista. Mun sisällä asuu pieni askartelija ja askartelin viikolla kaikille tytöille synttärilasit (siitäkin huolimatta että en tienny onko niitä synttärietä, ketä tulee ja koska..) Näitä tämän tyylisiä ideoita näkyy täällä joka paikassa ja halusin testata myös ite. Oon aivan rakastunu noihin paperi pilleihin! Hienoja niistä tulikin ja just sellasia kun halusin. Kaikki purkit on kierrätetty alakerran kierrätysroskiksesta, en halunnut ostaa uusia koska mun mielestä niiden idea on just siinä. Sanoin Rikulle viikolla että jos naapurit kysyy onko se sun vaimo joka roikkuu puoliksi roskiksessa niin voit vastata myöntävästi.



Juhlittiin synttäreitä jo siis sekä lauantaina perheen kesken että sunnuntaina ja vielä eilen maanantaina (mikä oli virallinen synttäripäivä) kun sain muutaman lahjan työkavereilta ja asiakkailta. Meinasin että en mainitse mitään synttäreistä maanantain jumpissa mutta koska jumppasalin seinää koristi "Happy Birthday Laura" -kyltti, ei voinut tältäkään välttyä. Kivaahan meillä oli! Kaikki teki vähän syvempiä kyykkyjä ja laittoi vähän enemmän painoja tankoon synttäreiden kunniaksi.


Mulla on salilla maailman ihanimmat asiakkaat ja halusin järjestää heille jotain erityiskivaa korvaukseksi tästä tulevasta lähes kolmen kuukauden lomasta. Järjestän perjantaina "Going away marathon" -jumpan jossa miksaan yhteen kaikki mun neljä eri tuntia kahden tunnin pituiseksi maratoniksi. Oon ihan innoissani tästä ja oon varma että meillä tulee olemaan niin hauskaa. Kirjoittelen tästä lisää perjantain jälkeen.

Suunniteltiin ja mietittiin tänään Melbournen reissua ja erityisesti Sydneyn majoitusta. Meillä on ollut auki se miten majoituttaisi ja missä. Toisaalta ois ihana ottaa kunnon hotelli aamupalalla ja nauttia  viimeisistä yhteisistä päivistä ennen monen viikon erossa oloa mutta toisaalta taas rahallisesti edullisempi olisi tietenkin hostellin private room. Vertailtiin näitä ja näiden hintoja ja tultiin siihen tulokseen että vähän paremmat hostellit maksaa noin $70 yöltä/henkilö joten tässä mielessä hotellihuone tulisi oikeastaan lähes edullisemmaksi. Ei nyt tehty vielä mitään asian suhteen ja jätettiin ajatus hautomaan. Mä niin nauttisin valkosista lakanoista ja aamupalasta!

Ollaan myös vähän eri mieltä siitä millaisella aikataululla ollaan matkassa. Riku ajais Sydneyyn yhdeltä istumalta kun mä taas haluaisin pysähtyä matkalla yhdeksi yöksi. Ois kiva ajella hiljempaa ja nähdä vähän enemmän kun paahtaa satasta moottoritiellä betoniseinien sisällä. Toisaalta yhden yön pysähtymiseen ennen Sydneytä menis myös rahaa eli jos ajettais suoraan GC-Sydney niin ehkä silloin ei tuntuisi niin "pahalta" varata hotellia aamupalalla ja niillä valkoisilla lakanoilla... Taidankin kääntyä tälle kannalle.

Laitan lopuksi vielä kuvia lauantai-illan foodmarketeilta. Tämä on uusi juttu joka on vasta aloitettu täällä mutta saanut jo erittäin hyvän vastaanoton. Food market toimii vähän isojen ostoskeskusten food courtin tyyliin. Katu on täynnä erilaisia telttakeittiöitä joista jokainen valitsee mitä mieli tekee. Alkupalat yhdestä, pääruoka toisesta ja vielä jälkkäri kolmannesta. Ihan parasta ja kaikki saa syödä just mitä haluaa. Taas yks kiva tapahtuma lisää. Riku oli ainakin ihan innoissaan ja kertoin tämän olevan sen uus "lemppari ravintola". Mietittiin tämän toimivuutta Suomessa, kesällä ehkä silloin tällöin suurimmissa ja trendikkäimmissä kaupungeissa. Gold Coastilla asuvat/reissaavat, tämä on joka lauantai klo. 4pm eteenpäin Miamissa KFC:n takana. Suositellaan!





Rikun nuudelikasa
Mun paella
Tällanen meni jäkkäriksi, taatusti terveellistä!

Kiitos synttäriviikonlopusta!

2 kommenttia: