keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Dreamtime -beachin yogini

Iiihana päivä! Kerrankin päästiin lähtemään liikkeelle oikeesti lähes aussityyliin, aikasin aamulla. Eilen suunniteltu Sunshine Coastin reissu siirrettiin tuonnemmaksi ja vietiinkin äiti ja isä mun ja Rikun lempparirannalle Dreamtime -beachille. Tämä ihana ja rauhallinen, rantavahdeista ja turisteista vapaa ranta on vähän kauempana New South Walesin osavaltiossa, ehkä noin 45 minuutin ajomatkan päässä. Fiilis on ihan eri kun Gold Coastin suosituilla turistirannoilla ja taas tuli mietittyä miksei me tulla useemmin tänne. 

Nähtiin delfiinit ihan läheltä ja uitiin "tide poolissa" joka on  nousuveden muodostama allas kivien keskellä. Siellä oli sylkevää korallia! Kun aalto tuli, koralli veti ilmeisesti "vettä suuhun" ja sitten ne syljeskeli pieniä vesisuihkuja sieltä täältä. (Niin outoa mutta näin tapahtui). Tässä muutama kuva tuosta Tide poolista.

Tide pool
Siellä oli luola jonka läpi pystyi sukeltamaan. niin ja noi on niitä koralleja
Oon lupaillut joskus joogakuvia ja tämä oli ihan täydellinen ranta pienelle joogahetkelle. Oon kehittynyt asanoissa ihan hirveästi ja musta tuntuu että opin jotain uutta jokaisella tunnilla. Mun joogajäsenyys on nyt tauolla mutta hinku kuumaan huoneeseen on valtava. Pakko päästä huomenna! Tässä muutaman kuvan verran matskua siitä millaselta Bikram yoga näyttää.

Backward bending
Ardha Chandrasana, pada hastasana
Standing Head to Knee Dandayamana-Janushirasana (Sanskrit)
Standing Bow Pose Dandayamana-Dhanurasana (Sanskrit)
Balancing Stick Tuladandasana(Sanskrit)
Locust Pose Salabhasana (Sanskrit)
Bow Pose Dhanurasana (Sanskrit)
Camel Pose Ustrasana (Sanskri)
Mun lemppari asana on ehdottomasti kuvasarjan viimeinen Camel pose. Myös standing poset on aina niin ihania ja haastavia. Lattiasarjan päinmakuulla tehtävistä asanoista (esim: Locust Pose Salabhasana (Sanskrit) ja  Bow Pose Dhanurasana (Sanskrit) en erityisemmin nauti vaikka ne ei edes ole (ainakaan mun mielestä) niitä kaikista haastavimpia.
 
Oon vieläkin salaa haaveillut Bikram yogan ohjaajakoulutuksesta. Myös muut ohjaajat on kertoneet mulle mun olevan valmis ja haluasinkin niin paljon sinne! Uskon että fyysisesti mä olisin valmis tähän yheksän viikon koulutukseen mutta myös psyykkinen puoli pitäis olla kunnossa. Kaikki ohjaajat joiden kanssa oon kyseisestä asiasta jutellut, on olleet sitä mieltä että kokemus on aivan mahtava satsaus ja panostus omaan itseen. Tulisitteko te mun tunnille?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti