keskiviikko 7. marraskuuta 2012

G'Day!

Voisko noi uunissa olevat kanat olla jo kypsiä että pääsisin altaalle? On suoraan sanottuna kidutusta olla sisällä kun aurinko paistaa. Aamun pilvisestä kelistä johtuen mulla piti olla tänään siivouspäivä, mutta kummasti vaan siivous unohtui kun aurinko alkoi paistamaan. Oon joskus kirjotellutkin tästä mun "suomalaisen aurinkohulluudesta", enkä oo kyllä paljoa petrannu tässä...

Sunnuntaina oltiin taas syventämässä rusketusta meidän ekalla snorklaus -retkellä. Juu, ostettiin viime viikolla molemmille snorkkelit (Rikun painostuksesta)! Riku on jo kauan aikaa puhunut snorklaamisesta ja sen "sitten kun mä saan töitä" -haaveena on ollut ostaa omat snorkkelit. Snorklaaminen on varmaan kivaa joo, mutta en ollut ehkä siltikään niin innostunut niiden ostosta kuin mitä Riku ja sen valitessa snorkkeleita, mä laskin mielessäni mitä muuta kivempaa sillä samalla rahalla sais (lattiatyynyt, torkkupeiton sohvalle, VAATTEITA...)

Snorkkelit kuitenkin lähti mukaan ja nyt meidän perheessä onkin sitten aloitettu uusi harrastus. Kesää kohti mentäessä vesi on lämmennyt jo sen verran että meressä pystyy uida (tai snorklata) hyvän aikaa ilman paleltumisvaaraa. Tämä oli mun eka snorkkelikokemus ikinä ja niin kuin kaikki uudet jutut, muakin aluksi vähän jännitti kiviltä veteen meno ja se miten siihen putkeen oikein hengitetään? Riku sukelteli syvyyksissä mutta mun snorklaus oli enemmänkin ehkä turvallista "takapuoli pinnalla" menoa. Note for myself: Ens kerralla pitää purra vähän vähemmän snorkkelin suu -osaa, koska nyt mulla tuli pää kipeäksi turhasta jännityksestä. Ei sitä kuulemma edes tarvi purra mutta mun mielestä sieltä tulee vesi välistä jos en oo tarkkana sen kanssa...


Sano muikku!
Eilen vietettiin Melbourne Cup -päivää mikä on joka vuotinen, marraskuun toisena tiistaina järjestettävä Australian suurin ja tunnetuin hevoskisa. Vaikka kisat kisataan Melbournessa, juhlitaan Melbourne Cupia ympäri Australiaa. Kisaa onkin luonnehdittu muun muassa “The race that stops the nation” -lauseella.


Pääasia juhlassa on tietenkin hevoskisa, joiden voittajaa koko Australia veikkaa mutta myös syy laittautua kauniiksi ja lähteä ulos on varmasti kuitenkin loppujen lopuksi monelle se juhlan pääsyy. Naisten perinteenä on pukeutua tyylikkäisiin mekkoihin ja erikoisiin hattuihin ja kaikki panostaa omaan asuunsa 100%. Päivä on ehdottomasti näyttäytymistä varten ja kilpailua käydään hevosten lisäksi myös parhaimmasta Melbourne Cup -day pukeutumisesta.

Melbourne Cup -pukeutumista
Vaikka kisa onkin koko Australian yhteinen juttu, tylsänä Suomalaisena mä en tietenkään tiedä siitä sen enempää. Sen verran olin kuitenkin asialla että pyysin Ristoa ja Pirjoa veikkaamaan myös mulle voittajahevosta joka ei sitten kuitenkaan osunut kohdalle, (niin kuin ei myöskään eilen arvottu loton $ 100 miljoonan päävoittokaan...)

Vielä muutama viikko marraskuuta jäljellä ennen joulukuusta alkavaa kesää. Joulu ja kesä yhdessä ei kuulosta mun korvaan yhtään oikealta yhdistelmältä ja sen takia onkin ihan outoa nähdä jouluaiheisia tavaroita yms. muun muassa kaupoissa kierreltäessä. Mulla on jotenkin ihan sellanen fiilis että en onnistu ostamaan kenellekkään yhtä ainoaa joululahjaa ihan vain siitä syystä, että mä en tajua ostaa niitä. Mä rakastan joululahjoja ja erityisesti niiden ostelua, joten ei kai se auta muu kuin laittaa joulumusat korville ja lähteä shortseissa joulupukin hommiin. Uskon että bikinijoulusta huolimatta ainakin lahjat maistuu yhtä hyviltä kuin aina ennenkin!

Rikulla menee koko viikko töissä oikestaan sellasella vauhdilla että ei ehditä kuin nukkua yhdessä. Ainakin tämän viikon aikataulut menee siis lähes niin ristiin kun mahdollista. Lauantaina on sen viikon ainut vapaa, jolloin Rikun joukkue pelaa semifinaalissa finaalipaikasta. Jätin väliin viime kertaisen, tällä samalla kentällä pelatun pelin ja kuulin harmikseni miten kenttä oli ollut täynnä kenguruita. Nyt on tavoitteena siis finaalipaikka sekä kengurun näkeminen!

Äiti, voit alkaa jo pakata matkalaukkuja!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti