sunnuntai 18. marraskuuta 2012

Movember kutittaa



Marraskuun kahdeksastoista päivä ja niin kuin varmaan monessa muussakin perheessä, meidänkin perheessä viikset kasvaa. Riku on jo kolmatta kertaa mukana Movemberissa ja pikkuhiljaa alkaa yli kahden viikon viiksien kasvatus näkyä ylimääräsinä karvoina naamassa (sekä kutittaa mun nenässä). Mun mielestä Movember on ihan mahtava kampanja jonka tarkoituksena on lisätä ihmisten tietoisuutta miesten terveyteen liittyvistä asioista. Oikeastihan tarkoituksena on siis kerätä omalla viiksien kasvatuksellaan rahalahjoituksia tämän asian eteen mutta ainakin meillä se kaikista siistein juttu taitaa kuitenkin olla se lupa kasvattaa viiksiä (ilman sitä rahakeräystä). Tiesittekö että Movember on lähtöisin Australiasta? Ensimmäistä Movemberia vietettiin täällä jo vuonna 2003.


Äiti ja isä tulee tiistaina! Just sain äitiltä viestin Hong Kongista: "Just tultiin hotelliin. Koneessa oltiin yli 12 tuntia kun koneessa oli joku ongelma joka piti korjata. Muutama tunti ehkä nukuttu. Oli aika karjavaunu. Paikat oli tosi pieniä, ehkä pienempiä kuin lomalennoilla. Katellaan joku ruokapaikka ja mennään nukkumaan." Tervetuloa meille! Paljon se ottaa mutta kyllä se on sen arvoista.

Samppa lenti pesästä ja tuli jo heti ikävä! Onneksi saadaan se takasin vielä myöhemmin kun tää suurin vierailija kausi rauhottuu. Miten huono ihminen mä oon, ajoin sen pois omasta kodista! Ollaan nyt järjestelty asuntoa vähän isä ja äiti -kuntoon ja mietitty erilaisia nukkumis ja huonejärkestelyjä yms. Mä olin aluksi sitä mieltä että äiti ja isä saa master bedroomin, mutta ollaan nyt kuitenkin mietitty niiden käyttöön Sampan huonetta joka on aamuisin viileämpi ja muutenkin vähän etäämmällä keittiöstä, meidän elämisen keskuksesta.Vieraista huolimatta me eletään Rikun kanssa kuitenkin meidän arkea, joten aamuheräämiset ja muut  menemiset ei ehkä kuulu Sampan huoneeseen niin kovasti.

 Äitin ja isän tulon ajaksi mä oon vähentänyt Fitness Firstin työvuorot kolmeen vuoroon viikossa. Näistä kaksi on aikaisen aamun vuoroja  (05.00-08.00) ja yksi on iltavuoro. Ajattelin sen niin, että tavallaan mulla on vaan yks työvuoro äitin ja isän kannalta koska pääsen kotiin jo silloin kun täällä aletaan vasta heräillä. Jumpat ja ABBBC treenit on tietenkin pakko ohjata mutta ne nyt vaan on sellasia tunnin rykäisyjä silloin tällöin.

Tärkeintä on olla yhdessä niin paljon kun mahdollista ja tämän mahdollistamiseksi oon uhrannut myös jotain muutakin kun työt. Mun kolmen kuukauden jooga jäsenyys loppuu ens viikon perjantaina koska en enää jatkanut suoraveloitus-sopimusta. En voi tietenkään olla kokonaan joogaamatta ja oonkin miettinyt ostavani vieraiden ajaksi kymmenen käynnin kortin. Tämän kanssa voisin mennä joogaan kun siltä tuntuu, mutta ei kuitenkaan tarvisi ottaa paineita jäsenyydestä ja menemättä jättämisestä.

Oon miettinyt tätä samaa asiaa myös kesäaikana ja en oo varma haluanko ottaa jäsenyyttä ollenkaan kesäkuukausille. Päivät alkaa olla jo niin kuumia että usein ei oo enää tehnyt niin palavasti mieli hot joogaan. Suomessa se olis aivan ihana viileiden ja kylmien päivien piristys, mutta nyt jotenkin aurinko vie mehut jo ennen joogaan ehtimistä. On siis paljon mahdollista että myös kesäkuukaudet mennään kymmenen käynnin kortilla.

Oon koko ajan haku päällä työhommiin liittyen ja vein taas perjantaina CV:tä kolmeen uuteen kuntokeskukseen. Tällä hetkellä mun päätavoitteena on päästä mahdollisimman monen kuntosalin ohjaajalistalle ja tätä kautta saada enemmän vakkari ohjaustunteja viikkoon. Nythän mulla on vaan ne kaksi Fit Girl Clubin tuntia viikossa joten mukaan mahtuis vielä helposti muutama muukin.

CV:n vienti poiki heti tuuraus keikan yhteen kuntokeskukseen. Olin aamulla ohjaamassa Bodypumpin Fernwood -nimisessä naisten kuntokeskuksessa. Nyt alkaa tuntien ohjaukset sujua luonnollisesti ja ilman sen suurempia kielipaineita. Ihana kun voi koko ajan enemmän ja enemmän rentoutua asiakkaiden edessä ja olla oma itsensä. Asiakkaat tykkäs mun tyylistä ohjata ihan hirveesti ja sain hyvää palautetta tunnista. Mulle jäi heti sellanen olo että tästä voi seurata vaikka mitä kivaa! Toivottavasti mun tuntemukset olis oikeassa!

Saadaan isän ja äitin tulon ajaksi taas Riston tilavampi auto käyttöön. Ilmastointi ja toimiva radio- we missed you! Ollaan saatu käyttää Karenin autoa monta viikkoa ja tänään pestiin ja puunattiin se palautus kuntoon, tietenkin suomalaisella lapsityövoimalla. Kiitos Karen!




Blogin aloitusbiisi on Tuomas Kauhasen uusi, Miksi naiset rakastuu renttuihin -biisi. Puhuttiin kyseisestä artistista yks päivä aussi -Ninnin kanssa ja mun mielestä kuulostaa aika hyvältä. Sopii myös viiksiteemaan. Onko tämä päässyt jo radiohitiksi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti