maanantai 17. joulukuuta 2012

Jouluhommia

Nyt on taas hyvä aika kirjotella kun oon vähän rauhottunu äitin ja isän lähdön jälkeen. Mulla on torstain kohdalle tallennettuna jo aika moinen avautumiskirjoitus siitä miten paha mieli mulla oli kun jouduin saatella äitin ja isän kentälle ja siitä kuinka olo oli tyhjä kun jäin heti yksin kotiin Rikun työvuoron takia mutta ryhdistäydyin ja päätin olla julkaisematta tätä paasausta.

Mitä, jouluaatto on tasan viikon päästä! Oon onnistunut tuhlaamaan kaikki perheen rahat joululahjoihin (Rikun mielestä) mutta omasta mielestäni en oo ostellu läheskään niin paljon. Rahat vaan jotenkin oikeesti katoaa meidän tililtä. Mystistä, tiedän.

Oon kirjotellu aiemmin joulufiiliksen puuttumisesta ja jotenkin en vieläkään käsitä koko jouluhommaa. Tänäänkin on lämpötila huidellu plus 32 asteessa (kuuuuma!!) joten jotenkin se ei vaan muodosta oikeeta yhtälöä joulun kanssa. Ollaan koitettu tehä kaikkee joulujuttuja nyt muutaman viime viikon aikana ja seuraavaksi jotain kuvia meidän joulupuuhista.

Aloitetaan parhaasta eli ruoasta! Lahjat ja jouluruoka menee mun joulussa aika tasan. Meidän kotijouluun on kuulunut aina kinkun ja sekä perinteisten porkkana- ja lanttulaatikoiden (sekä muiden superherkkujen) lisäksi maksalaatikko, mutta koska täältä ei ilmeisesti saa jauhettua maksaa, ei päästy tekeen äitin kanssa tätä mun superherkkua. Jouduttiin siis tyytyä vaan joulutorttuihin vaikka hyviähän nekin on. Jee, maistuu ihan samalta kun kotona!

Mulla oli salmiakkia hampaas

Joulutortut
Äiti toi meille lahjaksi ihanat muumi -piparimuotit ja meillä oli tarkoitus leipoa piparit yhdessä, mutta jätettiin ne tekemättä kun kuultiin että Pirjolla on täydellinen pipariresepti ja että voin leipoa sen kanssa myöhemmin. Mä en oikestaan ees tykkää pipareista ja tällä leipurilla tais mennä suuhun enemmän taikinaa kun valmista piparia. Pipareiden leipominen plus 32 asteessa ei voi näyttää muuta kun tältä; bikinileivontaa!

Mä mestarileipuri oon!
Muumipiparit!


Leffoista nähtyä mutta nyt myös ite koettua on valtavin jouluvaloin koristellut talot. Tehtiin autoretki ja käytiin viikolla ihailemassa näitä jouluvaloin koristeltuja taloja. Homma menee näin: Talot on koristeltu ja arvosteltu paremmuus järjestykseen. Sen jälkeen niiden osoitteet julkaistaan lehdessä jonka jälkeen kaikilla on mahdollisuus lähteä katselemaan niitä. Pirjo suunnitteli meille ajoreitin jonka varrella nähtäisiin mahdollisimman monta taloa ja seuraavaksi kuvia mun mielestä kahdesta parhaasta. Kaksi ekaa kuvaa on yksi kerroksisen talon voittajasta. Kaksikerroksisten voittaja oli toisella suunnalla joten se pitäis vielä käydä kattoos myöhemmin. Ihan mieletöntä omistautumista, täytyy sanoa! Tästä palkaksi jää iloiset ihmiset ja sähkölasku, joka on kuulemma kahden kuukauden laskun suuruinen.

Yks kerroksisten voittaja
Yks kerroksisten voittajan autotalli. Mieletön!


Toinen talo, en muista millä sijalla tämä oli
Merry Christmas!
North Pole
Lauantaina käytiin vielä Rikun kanssa Christmas carolseilla mikä on sellanen koko perheen joululaulu tapahtuma. Puisto oli niin täynnä ihmisiä että saavuttuamme paikalle, ei enää päästy istumaan, saatika lähellekkään lavaa. Siitä huolimatta nähtiin ja kuultiin kuitenkin ihan mahtavia kuoroja ja esityksiä. Mä oon kyllä Christmas carols -ihminen. Viimeisenä esityksenä kuultiin ihana
We are the world -biisi joka on saanut mut aina kananlihalle. Olkoon tämä omistettu kaikille Connecticutissa perjantaina kuolleille.


"There comes a time when we heed a certain call
When the world must come together as one
There are people dying
And its time to lend a hand to life
The greatest gift of all


We can't go on pretending day by day
That someone, somehow will soon make a change
We are all a part of Gods great big family
And the truth, you know,
Love is all we need


We are the world, we are the children
We are the ones who make a brighter day
So lets start giving
There's a choice we're making
We're saving our own lives

Its true we'll make a better day
Just you and me

Send them your heart so they'll know that someone cares
And their lives will be stronger and free
As God has shown us by turning stones to bread
So we all must lend a helping hand


When you're down and out, there seems no hope at all
But if you just believe there's no way we can fall
Let us realize that a change can only come
When we stand together as one"


Nauttikaa, joulu on jo ihan lähellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti