sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Uupumus

Abt, Bikram yoga, Bikram yoga, Step, Zumba, Pilates, Abt, Pump, Bodypump, Pump, Bodypump, Bodypump. Tässä on lueteltuna järjestyksessä mun tämän viikon liikkumiset ja jumppaohjailut. Viikko on mennyt pääasiassa omia tunteja ohjatessa sekä toisten tunteja tuuratessa ja näistä palautuessa. Näiden lisäksi oon tehnyt Fitness Firstilla mun vakituiset neljä vuoroa sekä vetänyt bootcamppeja neljänä päivänä. Uupumus on ollut taattu ja uni ja lepo on mennyt heittämällä blogin kirjoittamisen ohitse.

Normaalistihan mulla on viikossa vaan viisi vakkarituntia mutta reippaana tyttönä lupasin itteni tuuraajaksi viidelle lisätunnille yhden ohjaajan lopettamisen takia. Täksi viikoksi näihin tunteihin etittiin tuuraaja mutta jo ens viikoksi tämän ohjaajan tunnit on jaettu vakkaritunneiksi meidän muiden ohjaajien kesken. Olin ihan onnessani uusista vapaista tunneista ja innoissani lupasin ottaa viisi uutta vakkarituntia viiden jo oman tunnin lisäksi. Kymmenen jumpan palkoilla mä voisin lopettaa mun FF stalkkerin työt!

Tämän viikon kymmenen jumpan ohjaus ja kahden joogan mix sekä muut työt vei musta mehut ihan täysin. Kun alettiin ajatella samaa rumbaa jokaviikkoiseksi niin vastaus oli aika selvä: ei nyt sittenkään. Myös ylikunto-oireet on alkanut nostaa päätään ja siksi oiskin tärkeetä osata hidastaa ajoissa. Riku on ollut musta jo ihan super huolissaan. Kun liikunta on sekä työ, harrastus että elämäntapa voi sitä tulla tehtyä liikaa ihan huomaamatta. Niin kuin varmasti monelle muullekkin liikunnanohjaajalle tai liikunnan parissa työskentelevälle, ei mullekkaan omien tuntien ohjaaminen riitä liikunnaksi ( niin tyhmältä kun se kuulostaakin) vaan ainakin mulle on tärkeää liikkua myös vapaa-ajalla ihan omaa itteäni varten. Joogasta on tullut mulle niin tärkeetä että mä ennemmin ohjaan vähemmän tunteja ja säästän energiaani ja kroppaani joogaan kuin että ohjaisin itteni kipeeksi pelkistä jumpista.

Viiden uuden jumpan sijasta kasvatin mun viikkosaldoa nyt vaan siis kahdella uudella jumpalla. Nyt mun viikoittainen jumppaohjausmäärä on ens viikosta lähtien seitsemän tuntia viikossa ja näin mulle jää vielä aikaa ja energiaa joogata vähintään mun minimi kolme kertaa viikossa. Entäs mun FF stalkkautyö? Oon suunnitellu vähentäväni viikon vuorot 2-3 vuoroon viikossa ihan siksi että näin ei tarvisi olla koko aikaa menossa jonnekkin. Myös rahallisesti nämä kaksi uutta jumppaa on jo suurempi tulonlähde kun yksi FF vuoro joten ainakin yhden vuoron voi vähentää ihan hyvällä omallatunnolla. Stressi ja ärsytys laskee jo heti pykälällä.

Uupumukseen ja stressiin on varmaan osana myös meidän kesän vierasputki. Niin ihania kun meidän kaikki vieraat onkin ja niin ihana kun niitä onkaan saada tänne, voitte vaan kuvitella miltä tuntuu se kun joku on vieraana 24/7. Meillä on ollut/tulee olemaan vieraita nyt marraskuun puolesta välistä lähtien oikestaan jatkuvalla syötöllä huhtikuuhun saakka ja kyllähän tämä rasittaa. Tämä ei oo tarkoitettu kenellekkään meidän vieraana olleelle/ vieraaksi tulevalle pistoksi sydämeen mutta kun aletaan miettiä sitä mistä väsymys johtuu, on se väistämättäkin yks tekijä kaiken muun joukossa. Ootte kaikki ihania, pus! Oon jo ihan innoissani Ninnin ja Sillin tulosta, mulla on ollu niin ikävä että ette arvaa!

Väsymyksestä ja uupumuksesta huolimatta järjestettiin eilen "Hawaiian pool & bbq partyt" meidän altaalla. Olin jo lähellä perua kaiken väsymyksen takia mutta jumpista huolimatta sain jotenkin levättyä ja kerättyäni itteni kasaan. Perjantai oli tämän viikon eka päivä jolloin jaksoin tehdä jotain ja niin päätettiin olla perumatta bileitä ja lähdettiin Villen kanssa Hawai'i ostoksille. Saatiin vieraiksi sekä suomi- että aussituttuja ja muutama muu ei niin tuttu- suomimatkaaja. Kiva ilta, onneksi en perunut kaikkea väsymyksissäni.






Kuka ei kuulu kuvaan?

Oon tienannu tällä viikolla niin paljon "extra rahaa" että oli pakko päästä palkitsemaan itteni jotenkin. Ajettiin tänään Harbour Towniin joka on yksi Gold Coastin outlet ostoskeskuksista. Ollaan käyty siellä muutaman kerran ja ollaan molemmat löydetty aina jotain kivaa ja hyvillä alennuksilla. Gold Coastilla reissaavat, täällä kannattaa mun mielestä ehdottomasti käydä! Tällä kertaa mulla jäi käteen ihana Adidaksen anorakki joka on ihan täydellinen syksyä ja talvea kohti mentäessä. Täällä on jo oikeesti alkanut ilmat viiletä ja niin surullista kun se onkin niin kohta ollaan syksyssä! Ostin myös ihanan Roxyn marjapuuron punaisen paidan joka on tarpeeksi pitkä vaikka legginsien kanssa mutta näyttää ihanalta myös solmittuna shortsien parina. Nukkumisen jälkeen shoppailu on parasta rentoutusta!




Kahden dollarin löytö

Tästä meidän eilisiin Hawai'ilaistunnelmiin:


3 kommenttia:

  1. Ihana toi sulkasormus !!! Ja muistakaa myös lepäillä

    VastaaPoista
  2. Mitä on stalkkausvuorot? :D Hyvä että osasit pitää kiinni kohtuudesta, tuurauksia tulee aina. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kutsun mun ff työtä stalkkaustyöksi koska mun työ on vähän sellasta kyttäämistä :D

      Poista