tiistai 26. helmikuuta 2013

Suomikesän suunnittelua

Sain viime viikolla viestin Seinäjoen Lady Linelta koskien ens kesän jumppaohjauksia. Totta, kesää ja erityisesti suomeen tuloa olis jo korkea aika alkaa suunnittelemaan. Alun perinhän mulla on ollut haaveena viettää koko kesä suomessa mutta surullista kyllä, loppujen lopuksi työt sanelee aika paljon sen miten kauan mun suomen loma tulee kestämään. Fitness Firstin työtä en oo enää ajatellut jatkaa kesän jälkeen, mutta jumppia en oo valmis riskeeraamaan koska haluan ohjata niitä myös tänne palatessa ja mieluiten vielä samoilla saleilla.

Oon ollut yhteydessä mun molempien salien vastaaviin ja kesälomasuunnitelmat onkin aloitettu. Toiselta salilta olis mahdollista saada kuuden viikon "vapautus" ohjauksista kun taas toiselle salille on ok olla pois niin kauan kun haluaa, kuitenkin sillä ehdolla että löydetään tuuraajat mun tunneille joita on yhteensä viisi/vko. Molemmat kuulostaa hyvältä ja taitaapi tuo toisen salin maksimi 6 viikkoa olla vähintään se mun minimivaatimus suomilomalta. Oon miettinyt sitäkin, että oonko valmis lyhentämään mun lomaa tämän toisen salin tarjoaman muutaman viikkotunnin takia vai ottaisinko ja lähtisinkö vaan pidemmäksi aikaa ja kattoisin sitten takaisin tullessa onko enää töitä vai ei... Mä oon tehnyt kyllä niin paljon töitä näiden mun jumppien eteen että en kyllä ihan helpolla haluaisi niistä luopua mutta kun vaakakupissa painaa pidennetty suomiloma, koti, Aatu, perhe, ystävät, tutut kuviot..

Joka tapauksessa miten kesän suunnitelmat nyt meneekään niin ne on mun kesäsuunnitelmia. Puhun nyt yksikössä koska hyvällä tuurilla Rikulla saattaa olla tämä kauan odotettu tai kirottu (miten sen nyt ottaa...) "taitojenpäivityskurssi" alkaen toukokuun lopusta ja kestäen kymmenen viikkoa eteenpäin. Ihanintahan tietenkin olis että päästäis molemmat tulemaan mutta ainakin Rikulle tämä kurssi on nyt tärkeämpi kuin suomen loma koska se mahdollistaa Rikun sairaanhoitajana työskentelyn ja täten siis haaveillun oman alan työn sekä myös paremman palkan.

Kurssi järjestetään Melbournessa joka tarkoittaa käytännössä sitä että mä asuisin yksin Gold Coastilla sen aikaa. Tiedän että tästä yksin asumisesta ois nautinto kaukana ja siksi oonkin nyt suunnitellut lomaani ainakin osittain tälle samalle aikavälille. Myös Sampan kesäsuunnitelmat on vielä auki joten ei voi edes laskea kämppiksen varaan.

Jos molemmat oltais poissa samaan aikaan, tarkoittaa se tietenkin muutamaa asiaa... Ensinnäkin asunto-ongelmaa. Meillä on ollut ajatuksena kerätä säästöön rahaa kesäkuukausien vuokranmaksua varten ja pitää asunto täällä vaikka sitten tyhjänä. Riku oli soitellut eilen vuokranantajan kanssa muissa asioissa (meillä on muurahaisia!) kun vuokraisäntä oli ottanut puheeksi mahdollisen asunnon myymisen joskus, en tarkemmin ottaen tiedä koska. Tämä asuntohan on ostettu sijoitusasunnoksi kahden about 30-vuotiaan kaveruksen kesken ja nyt tälle toiselle on syntymässä vauva joten se haluaa asunnosta eroon. Jos asunto menee myyntiin niin järkevästi ajateltuna ei oo mitään järkeä maksaa asuntoa kesän yli jos ei sitten loppujen lopuksi saadakkaan asua tässä... Tää asia päivittyy toivottavasti lisää ihan lähiaikoina. Jos asunto menee myyntiin niin siinä on omat plussat ja miinukset:

 + Ei tarvi säästää rahaa kesän vuokraan jonka aikana asunto olis kuitenkin tyhjillään. Kirjaimellisesti siis säästettäis rahaa.
 Rakastetaan tätä kämppää eikä haluttais lähteä koska uuden vastaavan asunnon löytäminen vaatii paljon työtä.
 - Jooga on ihan nurkan takana, enhän mä voi lähteä.
+  Toisaalta olis kiva ehkä liikkua ja nähdä joku toinenkin paikka.
+ Rakastan sisustamista, jossain muualla vois olla uusia mahdollisuuksia.
- Olis kiva palata suomen lomalta/ kurssilta suoraan kotiin ilman ylimäärästä härdelliä mistään.

Vaikkakin suomiloma ja odotettu kurssi kuulostaa ihan hyvältä, asunto-ongelman lisäksi nämä yhdistettynä tarkottaa myös sitä, että mä oon sitten siellä ja Riku täällä. Ollaan kyllä oltu erossa ennenkin mutta ei enää pitkään aikaan eikä tällasia aikoja. Mehän eletään ihan symbioosissa täällä :D

Symbioosi, väritkin mätsää!





4 kommenttia:

  1. Tuuuuuuu jo <3 voi olla että pääset raksalle keittään sitä hernekeittoo <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ai raksalle, jeee!! joo mä oon hyvä kokki, teen aina vähintään kymmenen litraa! <3 koska skypetetään?

      Poista
  2. Voi oispa ihana saada sut tänne ohjaamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oiskin kiva tulla :) nyt pitää vaan kattoa ja selvittää se miten kauan oon maisemissa. jos oon vaan ton 6 vkoa niin en ota ollenkaa jumppia (muutakun jotain pieniä tuurauksia) mutta jos oon pidempään niin sitten kyllä.

      Poista