sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Note to self

Seurailen aktiivisesti kolmea blogia. Odottelen aina uusia kirjotuksia innoissani ja oon ehkä pikkasen pettynyt kun uutta päivitystä ei ookkaan tullut vanhan, jo luetun tilalle. Oiskohan aika jo päivitellä pikkuhiljaa taas omaakin blogia, jos joku vaikka odottelis näitäkin kirjoituksia.

Mulla piti olla tänään joogapäivä mutta päätin kerrankin olla menemättä (vaikka oisin kerenny, yleensä ei -meneminen johtuu siitä kun en kerkeä) vaikkakin vähän huonolla omalla tunnolla... Jos huomisen päivän kolme jumppaa ja viikon muut menot kompensois edes vähän. Tiistaina taas sitten. Oon muutenkin käynyt joogassa tosi laiskasti koko tämän viikon, oon ollut niin kiireinen ja väsynyt että vapaa-aikana on pitänyt ottaa ihan iisisti. Oon tuntenu huonoa omaatuntoa siitä kun oon työpäivän jälkeen mennyt päikkäreille enkä oo jaksanut lähteä ulos. Marraskuun puolesta välistä alkanut vierasputki on nyt päättynyt. Note to self: ota ens vuonna muutama väliviikko vieraista.

Toivoin Fitness Firstiltä vapaa viikkoa jo viime viikolle niin että mulla ois ollu enemmän aikaa suomikavereille mutta kuinka ollakkaan mulle ehdotettiinkin vapaata vasta ens viikolle. Mietin aluksi että miksi mä enää haluisin vapaa viikkoa koska alunperinhän halusin sen vieraiden takia mutta kun tarkemmin ajattelee niin miksei vapaata voisi ottaa myös ihan oman itsensä ja hyvinvointinsa takia? Jos facebook -viestiiin vastaaminen tai kahvikupin kantaminen olkkarista tiskipöydälle tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä asialta, eikö silloin oo jo aika relata ja ihan vaan itelleen? Nyt mulla onkin vähän helpompi viikko ens viikolla joka tekee mulle ihan varmana niin hyvää.

Itestään huolehtimista ei voi liiaksi korostaa eikä varsinkaan silloin kun oma kroppa on työkaluna. Suutarin lapsella ei oo kenkiä ja niin munkin tapauksessa. Tiedän miten ihmiskeho toimii ja mikä on sille hyväksi. Tiedän miten liikkuvan ihmisen tulisi syödä ja elää niin että keho ja samalla mieli toimisi parhaalla mahdollisella tavalla. Kuitenkin huomaan esim. omien ateriavälien venyvän ihan liian pitkiksi enkä edes muista koska olisin ollut viimeksi hierojalla ennen kahta edellistä kertaa.

Juu, oon aloittanut hierontakuurin! Polviongelmat ja alaselkäkivutkin on varmaan suurimmaksi osaksi seurausta vaan liian isosta treenimäärästä. Kireät, huoltamattomat lihakset vetää alaselän lukkoon, samoin kuin vääntää polvia väärään asentoon. Oonkin päättänyt käydä hierojalla nyt aluksi kerran viikossa. 50 dollarilla saa tunnin hieronnan ja helpotuksen mutta samalla myös vaihdettua kuulumiset hyvän ja samanhenkisen kaverin kanssa. Loppujen lopuksi $50 viikossa on aika pieni hinta siitä että pysyn toimintakuntoisena. Ostettiin viikolla myös joka talouden must have: foam roller.


Meidän koti on nyt sitten myynnissä. Ens viikolla pitäis saada kämppä sellaseen kuntoon että välittäjä vois tulla ottaan muutamat kuvat myyntiä varten. Sanoin jo heti pojille että mä en ainakaan siivoa (vaikka samaan aikaan oon jo melkein luuttuamassa lattioita). Eikö se olisi niiden (asunnon omistaja/välittäjä) tehtävä hommata tänne joku ammattisiivooja jos kerta paikka pitää olla sen näkösessä kunnossa? Ei täällä onneksi mikään kuoleman sotku vallitse mutta varsinkin vieraiden levällään olleiden rinkkojen ja matkalaukkujen aikana on kyllä pitänyt ottaa vähän rennompi asenne sisustusta ja siisteyttä kohtaan.

En haluis millään lähteä tästä asunnosta mutta toisaalta tuleva asunnon myynti on meille lähes kun lottovoitto. Vuoden sopimuksellahan me oltais asuttu tässä joulukuuhun saakka mikä ois tarkottanu sitä että vuokra ois käytännössä ollut pakko maksaa myös niiltä kuukausilta kun ei olla kumpikaan paikalla. Nyt meillä on siis mahdollista päästä irti tästä asunnosta ja säästää nämä muuten vuokraan menevät rahat. Seuraavana hommana ois nyt selvittää se, miten kauan meillä on oikeus asua tässä siitä huolimatta että asunto meneekin kaupaksi. Meidän ei oo enää mitään järkeä lähteä allekirjoittamaan uutta sopparia mihinkään ennen kevättä/syksyä ja siksi toivotaankin että saatais asua tässä niin kauan että Rikun kurssi (josta ei oo vielä kuulunut mitään) ja mun suomeen lähtö ois ajankohtasia. Kurssin ja suomen loman jälkeen palataankin sitten takaisin meidän ihan ensimmäiseen lähtöpisteeseen eli uuden asunnon etsimiseen.

Nyt kun vieraat on kotiutunut niin jopa alko ilmatkin parantua. Ollaan nautittu koko viikonloppu auringosta ja plus 30 asteen lämpötilasta. En edes muista koska taivas ois ollu yhtä sininen kuin eilen. Oon lukenut kauhulla suomikavereiden fb päivityksiä, vieläkin yli 25 asteen pakkasia! Me nautitaan rannasta mutta samalla mä oon kyllä salaa kateellinen teille kaikista niistä jutuista mitä mä en pääse täällä tekemään. Miten ihana ois päästäkään hiihtämään tai paistamaan kodalle (oikeeta suomalaista) makkaraa! Miten teidän viikko ja viikonloppu on sujunut? Kuka kävi hiihtämässä? Entä makkaralaavulla?

Dreamtime beach
Chilling






5 kommenttia:

  1. Hei miten tuo foam roller toimii, onko hyvä? Ite rullailen selkärankaa kahen tennispallon avulla, toimii mut ei kylläkään mikään hellävaraisin menetelmä.. Munki piti mennä joogaan ja kirjotella blogia mut mut, huomenna sitten :)

    VastaaPoista
  2. Me oltiin kodalla paistamassa maggaraa <3 olit ajatuksissa. Tuli ihan levin kevätaurinko mieleen ja viime pääsiäinen teidän kanssa!

    VastaaPoista
  3. Kyllä näitä kirjoituksia odotellaan =)

    VastaaPoista
  4. Minä ainakin oottelen sun kirjoituksia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeee, kiva tietää että ainakin joku odottelee :) Kiitos kun jaksatte lukea, se motivoi myös kirjoittamaan. Mari: foam roller on ihan paras! mulla on ollut se suomessa ja nyt ostin täälläkin. oisin halunnut ostaa sen jo monta kuukautta sitten mutta mun mielestä hinta on vaan ollut jotenkin ihan kauhee ( toi oli 29 dollaria) ja oon voinu käyttää rolleria töissä niin en oo tarvinnu omaa. nyt oon vaan alkanu oleen niin jumissa että omallekkin rullalle on käyttöä.

      toimii mielettömän hyvin kipeisiin ja jumiutuneisiin lihaksiin. sen kun vaan "istut päälle" ja alat rullata. Takareidet, etureidet, pakarat... sattuu mutta tekee niin hyvää! rullaan myös selkää läpi ihan koko rangan pituudelta ja vaan kuulen kuinka nikamat paukkuu oikeisiin asentoihin. netistä löytyy paljon lisätietoa ja ohjeita eri liikkeisiin. suosittelen ehdottomasti!

      Poista