torstai 2. helmikuuta 2012

55 asteen lämpötilaero!

Ihana tää meiän talvi! Miinus 28 astetta tuntuu jo nenän päässä!(ja ihan joka paikassa...) Onneksi mulla on mun maailman lämpösimmät Uggit (oikeat, aidot, ihanat!) Ne on niin lämpöset, että käytän niitä yleensä ilman sukkia, jota jotkut jaksaa joskus ihmetellä. Kun Gold Coastilla on tänään ollut +27 astetta ja meillä toi -28, niin se on 55 asteen lämpötilaero! Eikai tässä auta kuitenkaan valitella, vaan pukee vaan enemmän ja enemmän. Rakastan kerrospukeutumista ja mun mielestä on ihana käyttää pipoja ja huiveja ja parhaat on kyllä mun valkoset villasukat joita käytän joka päivä (mutta en Uggeissa.)  Mulla on "hikikylmävarvas-syndrooma" ja siks pidän aina villasukkia. Yhdet sukat otan ainakin kyllä mukaan matkalaukkuun. Ja onhan sieläkin talvi! Mulla on kyllä paljon parempiakin villasukkia kun nämä, mutta nämä on silti kaikista ihanimmat. Nämä siis lähtee.

Riku on selaillu jo jotain puoli vuotta kaikkia Australian asunnonvälitys sivuja. Haluttaisiin löytää joku pieni ja kiva koti meille sieltä. Mussa on vähän (aika paljon) tällasta pientä "kermaperseen" vikaa ja siksi ihan joka kämppä ei oo menny mun seulasta läpi... Siellä on kuitenkin ollu paljon kaikkia ihania asuntoja mihin olisin jo mielelläni voinu muuttaa! Vaikka tykkään olla ihmisten kanssa, niin silti rakastan kotoilla ja hengailla vaan kotona. Just vaikka ne villasukat jalassa <3 Siksi mulle on tosi tärkeää, että me löydettäis oikeasti sellanen koti, missä olis kiva asua ja mitä ois kiva vähän ehkä sisustaakin. Toisin kuin Suomessa, Australiassa asunnon vuokra ilmoitetaan viikoissa. Hinta voi olla esim. 300 aussidollaria/vko. Ollaan laskettu, että me pystyttäis maksamaan joku 1000 aussidollaria/kk ja sillä löytyy jo kivoja asuntoja. Onhan se aika paljon asunnosta (puolet enemmän meidän Rovaniemen asuntoon verrattuna), mutta kuitenkin sijainti on vähän eri ja ollaankin päätetty, että se on ihan hyvä määrä. Maksaahan sitä joku jossain Helsingissäkin (tai muuallakin) ihan törkeitä vuokria...

Eilen etittiin netistä hotellia sinne Hong Kongiin. Riku löysi jonkun sivun, missä oli jotain supertarjouksia hotelleista sillai "osta heti niin saat 70 prosenttia alennusta." En mä tiedä mikä se oli, mutta luotan Rikuun aika paljon noissa jutuissa. Ei kuitenkaan valittu/varattu mitään vielä, vaan katellaan vielä hetki missä haluttais yömme viettää. Mä toivoisin vaan isoa ja pehmeetä sänkyä jossa on isot valkoset peitot ja tyynyvalikoima (ok, ei ihan pakollinen..) Jos on hyviä hotelli ehdotuksia Hong Kongissa niin saa suositella!

Tänä aamuna juteltiin taas Australiaan Rikun perheelle. Keskusteltiin muun muassa siitä, miten mä saisin mun astiat (kaikki muumimukit ja tonnilla pentikin vaniljaa) ehjänä sinne perille. Vinkki oli pakata kuplamuoviin ja teipata kunnolla, pitäen mielessä se ajatus, että "jos sen paketin pudottaa niin ne ei mee rikki" Ou-nou... Jos haluan viedä niitä sinne, niin täytyy varmaan alkaa ostella jo sitä kuplamuovia jostain... Pidetään tyttöjen ilta, tänne kaikki vaan pakkaamaan! :) Noi astiatkin on sellanen asia mitä ei olla vielä kuitenkaan oikeesti päätetty, että mitä niille tehdään. Saahan sieltä astioita joo, mutta ei se oo sama. Toinen mahdollisuus on, että me pakataan kaikki hyvin  jo valmiiksi ja varastoidaan jonnekkin (mummolaan). Sitten jos halutaan astiat sinne, niin ei tarvi kun lähettää täältä. Astiat lasketaan "pikkuroinaksi" ja kaiken sellasen haluisin niiin paljon ottaa mukaan. Pakko kuitenkin varmaan antaa jotain kamaa myös väliaikaiseen adoptioon, esim. äitille.

Yks asia mikä on tosi ärsyttävää, on ollu se, että mä en oo voinu ostaa pitkään aikaan mitään uusia ihania ulkoiluvaatteita. Voi hitsi miten paljon oisin halunnu Makian keltaisen talvitakin!!!! Tai Haglöfsin  violetin Goretex takin! (Toi Gore ois vielä mennytkin ausseissa, mutta sitten kun Riku laskee vieressä, että "se on melkein puolet sun lentolipusta" niin jotenkin jätin vaan ostamatta, mikä oli ihme kyllä.) Nyt kun oon ostellu jotain vaatteita niin ekana on mielessä se, voinko käyttää sitä ausseissa ja se, että mahtuuko se edes mukaan. Riku on parhaan kykynsä mukaan koittanu toimia järjen äänenä kenkäostoksilla kun oon haaveillu taas yksistä uusista Converseista. "Ei ne mahdu matkalaukkuun, joudut kuitenkin jättää tänne.." Joskus se toimii, joskus ei... Oon myös miettiny sitä, mitkä vaatteet on siellä muotia. Hirveesti asioita mietittävänä! Ainakin mun uuden lintumekon otan mukaan... ja muutaman muunkin.

- Laura











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti