keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Tunneshoppaaja kirppisfiiliksillä!

Oon aina ollu tosi huono luopumaan just vaatteista ja muusta tavarasta (mutta lähinnä siis vaatteista!) Mulla on kaapit täynnä ihan hyviä ja sopivia, jopa uusiakin vaatteita, joita en vaan käytä syystä tai toisesta. Vaikka kaapit on täynnä vaatteita, niin siltikin ne samat lempparit kiertää kaapin ja pesukoneen väliä ja monta kertaa huomaan, että kaipaan just sitä paitaa, mikä on sillä hetkellä pyykkikorissa.  Yleensä vien kamoja kirpparille ainakin kerran vuodessa, mutta nyt oon koittanu vaan laittaa niitä sivuun, että voin myydä sitten pois ennen kun lähdetään. Oon kokoajan kuvitellu, että tämä luopuminen olis "jotenkin helpompaa" nyt, kun tiedän että mä en voi mitenkään kantaa niitä kaikkia mun mukana sinne, ja vaikka kantaisinkin, niin siinä ei oo järkeä, koska oon budjetoinu itelleni säästöön ihan mukavat shoppailurahat sinne jne. Järki sanoo, että jäkevintä on ottaa mukaan ne lempparit ja sitten ostaa uusia sieltä, mutta siltikään en malttaisi antaa mitään pois! (oon tosi huono tässä!) Tiina päivitteli eilen mun vaatekasoja ja "tässä ei oo mitään järkee, sun vaatteiden ostamisessa ei oo mitään järkee" -kommentin jälkeen tuumasinkin, että mä oonkin tunneshoppaaja. En mä järjellä osta kun tunteella! Sillee "ihana, mä haluun tän!!" enkä "tarvinko mä tätä, onko mulla tämä sama jo toisen värisenä?" tms. Mä oon enemmän huutomerkki, kun kysymysmerkkishoppailija.

Eilen siivosin vaatekaappia ja sit aloin taas miettiä sitä, mitä vaatteita Australiassa käytetään ja mikä siellä on muodissa jne.. Kun siellähän on sitten talvi, niin onko siellä talvella muodissa kaikki samanlainen kun täälläkin talvella (lähinnä värit yms.) vai mitä siellä puetaan? Riku jutteli Matildan kanssa netissä ja ainakin siitä keskustelusta tajusin, että tummemmat värit on sielläkin talven juttu (ja kuulemma sinapin keltanen jota mulla on jo syksystä!) Mun kesävaatteet tarvii kyllä jo tuuletusta ja oon ihan kauheesti odottanu, että voin käyttää niitä pian, mutta joutuuko ne oleen nyt vieläkin sitten vaan laatikoissa höhhh... En mä tiedä mitä siellä talvella puetaan kun ei se oo ees talvi! Muotibloggarit ja muut asiasta tietävät voi tähän antaa vinkkiä!

 Kaivoin eilen mun Niken vaaleenpunasen treenikassinkin kaapista siivotessani. Oon luvannut jo kauan  sitten antaa sen mun luokkakaverille sitten kun lähdetään ausseihin. Se hetki on nyt tullu ja aionkin luovuttaa kassin Niinan käyttöön juhlallisin menoin ihan nyt lähiaikoina. Tiinan kassiin työnsin mun yhdet käyttämättömät Niken turkoosit (ihanat mutta liian suuret!) treenikengät. "Koitaksä myydä mulle noi väkisin kun oot tunkenu noi mun kassiin? oon jo sovittanu noita joskus..." Mun puolalaiselle vaihtarille lupasin viedä perjantaina kouluun mun RAMK:in, kaikille KV-tuutoreille lahjottaman hupparin (käyttämätön, yllätys yllätys! kuka käyttää koulun huppareita?!)  Vaikka matkamuistoksi sitten... Pikkuhiljaa siis koitan päästä näistä mun kamoista eroon. Eiks sääntönä oo, että sellaset vaatteet mitä ei oo vuoteen käyttäny, vois laittaa meneen? Mä siivotessani löysin mun pari vuotta vanhan vaaleen "farkkupaidan" ja vaikka en ookkaan käyttäny sitä siihen kahteen vuoteen, niin laitoin sen tänään kouluun ja se oli aivan ihana. Niin eihän toikaan nyt oikein sitten noin toimi?



ps. Tänään koulustä lähtiessäni tunsin kevään ensimmäisen kerran, miten aurinko lämmitti mustien housujen läpi!! Kevät tulee siis Rovaniemellekkin!

-Laura

2 kommenttia:

  1. haha tunneshoppaaja, ihana. hei niita vaatteita katsellessas voisitko mahdollisesti jattaa mulle jos on jotain mita talvi/kevaalla tarvisin nimittain multa puuttuu just ne! mulla ei oo muuta kun kesavaatteita..hmm. vaatteista on niin vaikee luopuu, mulla on taalla samat prosessit meneillaan ja saatan istuu lattialla hiplaillen jotai vanhaa lemppparii montakymmentga minuuttia ennenku laitan sen vihdoin kierratykseen tai "Laura" -kassiin!!!

    VastaaPoista
  2. Mä niin Laura haluaisin sanoa tohon et "ANNA MULLE" mutta kuten kaikki minut tuntevat tietävätkin, mun vaatemäärä on pontenssiin neljä Lauraan verrattuna. Eli en siksi voikaan sanoa noin.. mut jos joku tosi tosi TOSI ihQU vaate (tai kenkä!) huutaa mun nimee, niin tuun hakeen sen! :)

    VastaaPoista