perjantai 28. kesäkuuta 2013

Juhannuksen pikakatsaus

Juhannus oli ja meni. Nyt taas talvea kohti vaikka onneksi mulla on jo toinen kesä nurkan takana tulossa :)

Juhannuksen check -lista:
Juhannus-sauna ja saunavihta
Ruokaähky
Yksi puhjennut umpisuoli ja Vaasan keskussairaalan ensiapu
Rentoutuminen
Hyttysen pistot
Ulkohuussi 

Laskin että 44 yötä ja nähdään Rikun kanssa. Pikkuhiljaa rupee tässä kaipaamaan hellyyttä ja läheisyyttä. Pitää tehdä aamukampa ja kirjoittaa lapulle "saa halata".

Päätettiin äitin kans että tänään on sopiva päivä mansikkahommille ja hain Seinäjoen torilta kaks laatikkoa mansikoita 28 euron laatikkohintaan. Hyyyyh mitä ryöstöä mutta on ne hyviä. Huijasin paapankin mansikkahommiin. Mun kesähommana on pakastimen sulatus mutta en oo vielä "ehtiny" keskittyä kyseiseen puuhaan. Näillä keleillähän se ois helppoa, ei muuta kun johto pois seinästä ja luukku auki.



Tällä viikolla mä oon ottanu tavoitteeksi nähdä ahkerasti kaikkia Seinäjoen kavereita. Oon nähny kavereita oikestaan joka päivä ja jokainen näistä mun treffeistä on venynyt vähintään noin kolme tuntisiksi pläjäyksiksi, on vaan niin paljon asiaa! On ihana huomata että vaikka ei olisi ollut yhteydessä vuoteen, niin siltikin voi jatkaa siitä mihin ollaan viime näkemällä jääty. Ehkä tämän ikäisenä ei sillä ole enää väliä vaikka ei niin usein näkisikään, kaikilla on omat kiireensä ja muut velvollisuutensa joten on paljon mahdollista että ei nähtäisi sen useammin vaikka asuittaiskin Suomessa.

Tiistaina kävin Ähtärissä ja vietin päivän Hennan ja Pekan seurassa Pekan äitin passattavana. Tuli syötyä kolmen tunnin välein kaks kertaa ja ihan kunnolla, aaaah äideille! Käytiin melomassa ja moikkaamassa Vesaa Veljekset Keskisillä. Mä oon Tuuri -fani. Oon tiettävästi ainut ihminen joka rakasti Tuuri -tv sarjaa. Parasta viihdettä! Mulla meni kaupassa 14 euroa. Tämä matkalaukkuelämä on todetusti hyväksi myös kukkarolle!


Oon nyt päättänyt pistää vaatteitani ja muita kamojani taas kirpparille. Mähän myin osan vaatteistani jo ennen Australiaan muuttoa mutta nyt ois edessä niin sanotusti kakkos kierros. Kuten aiemminkin sanottu, mä oon niin huono luopumaan mun vaatteista (je kengistä yms.) koska ne on kaikki hyviä ja melkein kuin uusia... ja vielä sekin kun ne istuu päälle samalla tavalla kun ostettaessa. Helppoahan se luopuminen ois jos ne ei mahtuis päälle tms. mutta nyt vaan silmät kiinni ja reilusti pois vaan. Sydämestä ottaa mutta jos mä saisin esim. niillä rahoilla tienattua uudet Converset niin oisin super onnellinen ja oon varma että tulisin käyttämään näitä rakkaudella seuraavat 10 vuotta (niin kuin nykyisiäkin).

Hinnoittelu on pyllystä joten varasin paikan Seinäjoen Rytmikorjaamon peräkonttikirppikselle joka järjestetään siis tulevana sunnuntaina (30.6) klo 12-15. Tulkaa ihmeessä penkomaan jos liikutte Seinäjoella päin! Nyt laitetaan hyvät kamat kiertämään!

Viikonlopun mä vietän taas mökillä ja ens viikolla mut löytää Rovaniemeltä! Rolloon onkin ollut suurin ikävä koska sieltähän me lähdettiin ja se on ollut ainakin mulle koti ne viimeiset suomivuodet. Tää tuleekin olemaan mun eka rollon kesä, opiskeluaikana vietin kaikki kesät Seinäjoella. Aika kuultaa muistot.

Linkitin Rikulle seuraavan Raappanan Kauas pois -biisin, kolahti molemmille.


"Lähdetään kauas pois
sinne mis on lämmin
ja niin paljon elävämmin
loistaa tähdet ja kuu
ei se voi olla väärin
lähtee maailman ääriin
haluan sun kanssasi poistuu
lähdetään kauas pois
sinne mis on lämmin
ja niin paljon elävämmin
loistaa tähdet ja kuu
ei se voi olla väärin
lähtee maailman ääriin
haluan sun kanssasi poistuu"

"No mä tsiigaan ulkomaan valokuvia
vertaan niitä ja mun paleltumia
oon mä ottanu kylmältä osumaa
tuntuu että kolhii mua kotimaa
bungalovi heiluu, tuulen voimasta keinuu
tuolla kaukana jossakin
jätän taakse tän ostari
"
"Jo sä lähdit ja menit
ja sä teit mitä suunnittelit
täytyy tehdä miltä tuntuu mitä pitää
ilman toimintaa saa aikaa mitää
kaikki oli mukan matkassani viimeks kun tarkistin
ja mä tilaan taksin
ja tsekkaan seuraavan galaxin
ja jos mä nään lunta ni sen on oltava unta
ei kylmästä tietookaan
tiedä mitään hienompaa
ja mä haluan nähdä ja kokea
en vain loputtomiin asioita hokea
en jämähtää paikoilleen"


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti