lauantai 11. elokuuta 2012

Blondi tuli (tyhjään) taloon!

Niin paljon kun mä sitä ihmettelenkin nyt, niin rakastin asua mun pienessä Rovaniemen yksiössä, "kenkälaatikossa" niinkuin Riku sanoo. Tunnelma oli kotoisa ja välillä varsin tiivis, etenkin silloin kun asuttiin yhdessä ihanien siskosten Ninnin ja Millan kanssa tai silloin kun kaukaisemmat kaverit tuli "Lapin lomalle" tai ihan vaan silloin kun muuten vain istuttiin iltaa porukalla olohuoneen lattialla. Mun mielestä tavaroiden lisäksi myös muistot tekee kodin ja mulla on Rovaniemen pienestä kodista niin paljon muistoja joista oon täällä super onnellinen. Se on jotain niin arvokasta ja sellasta mitä ei voi ostaa rahalla.

Vanhoja hyviä kenkälaatikkotunnelmia!

Muistojen lisäksi meiltä puuttuu tästä kodista tietenkin myös se tavara. Meidän aussikoti on sisustettu vieläkin aika minimalistisesti ja kaikenlainen "ylimääränen" kodin täyte on vielä ostamatta. Sinänsähän tää on ok esim. siivouksen kannalta ja onhan tällanen minimalismi jopa muotiakin. Vaikka olis miten muodin vastaista niin mä tarvin kotiini tavaraa tuomaan kodikkuutta ja oman kodin tuntua. Ikävöin mun mattoa, sohvan torkkupeittoa, Pentikin puuhevosta, mumman kynttilänjalkaa (se on mulle niin tärkeä että en uskaltanut tuoda tänne ja ottaa riskiä että se rikkoontuu matkalla), kukkamaljakoita, valokuvia ja niiden kehyksiä ja oikestaan kaikkea mun tavaraa mikä on nyt pakattuna tiukasti pahvilaatikoihin tai annettu lainaksi. Tyhjä ja käyttämätön tila tuntuu kolkolta ja kylmältä ja tunnelma on vielä niin erilainen ja kaukana siitä tunnelmallisesta kodista mistä mä haaveilen.

 Täällä on niin paljon kaikkia ihania sisustuskauppoja että rahattomalla on vaikeeta... Kun saan shoppailuluvan niin tiedän kyllä tasan tarkkaan mihin meen. Oon erityisesti ihastunut Aasialaiseen tyyliin jossa suositaan värejä. Maalaisromantiikalle voi sanoa nyt hyvästi. Mulla on jo lista valmiina siitä mitä haluan ostaa. Haaveilen erityisesti seuraavista jutuista:

Lyhtyjä ja kynttilöitä

Ulkokalusteet

Soy melt. Oon rakastunu näihin!

Soy melt -lyhty

Lattiatyynyt ja sohvatyynyjä

Yks Chinese stool meillä on jo!


Tea pot

Tyhjyyden tunnetta helpottamaan Casa de Haataja saa uuden asukin viikonloppuna kun Rikun veli Samppa muuttaa meille alivuokralaiseksi muutaman kuukauden ajaksi. Samppa on asunut nyt monta vuotta kämpässä jonka ne aikoinaan vuokras yhdessä Rikun kanssa ja nyt saadaan taas veljekset saman katon alle. Jo silloin ennen kun muutettiin tänne, Samppa ehdotti että oltais etitty porukalla joku yhteinen asunto meille kaikille mutta mä en innostunu ideasta silloin koska koti on mulle niin tärkeä paikka olla ja rauhottua. Lisäksi on tietenkin niitä kaikkia pieniä naisten ongelmia joita miehet ei edes tuu ajatelleeksi tällasen asian yhteydessä kuten esim. voiko olla ilman rintsikoita kun veli on talossa tai kuinka kuivatan vartalovoiteen kun ei voi enää kuljeskella alasti. Kotona pitää saada olla rennosti, ilman että joutuu ajatella tällasia juttuja.

Nyt oon kuitenkin ihan innoissani Sampan muutosta just sen takia että ensinnäkin saadaan kotiin lisää elämää ja sitten toiseksi saadaan myös toinen, tyhjänä ollut makkari käyttöön. Tietenkin se helpottaa myös rahallisesti nyt kun on kolmaskin ihminen maksamassa vuokraa. Myös Sampan tyttöystävä, viikot Brisbanessa asuva ja työskentelevä, Karen tulee tähän aina viikonloppuisin joten saan myös tyttöjä taloon!

Meillä on taas uusia työkuulumisia! Riku tunnetaan nykyään paremmin nimellä "Raksa Riku" sen jälkeen kun se aloitti torstaina hommat raksalla. Ne tekee landscape hommia eli maisemointia millä tarkotetaan kaikenlaisia ulkohommia. Puutarhahommia siis! :) Se sairaanhoitajarekisteröinti nyt näköjään vaan kestää ja kestää ja koska kokkihommissa on ollut tarjolla vaan niin lyhyitä vuoroja että niistä ei sen suuremmin kerry vuokrarahoja vaikka ois miten alivuokralaisia niin oli pakko keksiä jotain extrahommaa. Riku voi nyt olla noissa hommissa siihen asti kun sen rekisteröinti menee läpi joten meidän raha-asiat on ihan hyvässä jamassa nyt kun on kunnon töitä.

Mun työhommissa mä oon nyt "trainee" eli harjoittelija ja teen siis hyväntekeväisyyttä koska mulle ei makseta palkkaa kun vasta työsoppariin merkatusta 20 elokuuta alkaen. En käsitä miten mua voidaan pitää töissä ilman palkkaa päivästä toiseen mutta kun oon kysellyt asiaa muilta Fitness Firstilaisilta niin kaikki on kertonut että myös niillä meni hommat samalla tavalla. Jotenkin outoa ja Karenkin (mun personal lawyer) sanoi että se on laitonta.. En kuitenkaan kehtaa alkaa hyppiä siellä silmille ja oon nyt vaan tehnyt tunteja sisään ja koittanut ottaa positiivisen asenteen tähän...Saanhan mä kuitenkin ihan hyvää palkkaa sitten kun mun työsoppari virallisesti alkaa ja onhan toi nyt mahtava työympäristö ottaen huomioon etenemismahdollisuudet ja muut... Jos vaikka mä oisin joskus ryhmäliikuntavastaava, kuka tietää!


Ihanaa viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti