torstai 30. elokuuta 2012

Korvapuusteja ja kermakakkua



Viime sunnuntain Sea Worldin reissu ei oisi voinut sattua aurinkoisemmalle päivälle. Nähtiin pingviinit, delfiinit ja vaikka mitä muuta mutta Happy Feet -elokuvan nähneenä ja liikoja kuvittelevana "pingvinaario" laittoi mut melkein itkemään. Siellä me seisottiin lasi välissä, me ja pingviinit, ja molemmat tuijotettiin toisiamme. Ennen olisin nauttinut tästä mutta nyt vain mietin niiden tunteita ja sitä mitä ne ajattelee meistä ja millaiset oltavat niillä on yms. Happy Feet elokuvassahan se on vankila jossa pingviini menee hulluksi ja tietenkin mun mielessä oli vaan tämä kurjuus ja kauheus. Positiivisesti haluan tietenkin ajatella että niillä on siellä kaikki hyvin (niin kuin varmasti onkin) mutta Happy Feet on ilmeisesti tehnyt vaikutuksen.
Kohtaaminen
Joskus rikkailtakin ihmisiltä loppuu rahat ja tästä johtuen Rikun raksahommat loppui yli viikko sitten siihen paikkaan. Hyvästit siis kaikkien rakastamalle raksa-rikulle. Rekisteröintihommat on vieläkin kesken mutta käsittääksemme niiden pitäis olla nyt kuitenkin jo ihan loppusuoralla. Toivottavasti. Aussi-suomalaisten Dundernews -sivuillakin joku kirjoitti Rikulle viestiä rekisteröinnistä ja kysymyksiä siitä miten sen kanssa kannattaa menetellä ja muuta. Toivottavasti jokainen tänne töihin haaveileva sairaanhoitaja on valmis tekemään vaikka mitä töitä tai sitten vaan sattuu omistamaan aika paksun lompakon, nimittäin helpolla ei rekisteröinti irtoa varmaan kenellekkään.

Rikua ei oo tehty työttömäksi ja se ei osannut nauttia tästä työttömän vapaudestaan kyllä yhtään niiden päivien aikana (toisin kuin minä). Kirjoittelin joskus siitä että sille tarjottiin mahdollisuutta tehdä alempia hommia ja tänään se oli tekemässä ekan sairaalavuoron. Toivottavasti nyt edes näitä hommia riittäis siihen asti kunnes saadaan se rekisteröinti valmiiksi.

Mun työvuoilla ei ainakaan tällä hetkellä paljon rikastumaan pääse ja sen takia oonkin vieny cv:tä nyt vielä lisäksi muutamaan paikkaan. Pääasiassa oon hakenut jumppahommiin mutta tällä viikolla tapasin naisen joka on Lorna Jane -treenivaatemerkkimyymälän manager ja se oli positiivisen kiinnostunut musta. Mä sopisin niin hyvin sinne, mähän oon toinen Lorna Jane! Ja mikä parasta, myyjien pitää (ainakin käsittääkseni) pukeutua omaan merkkiin joten mun ois pakko saada ainakin alennusta kyseisestä liikkeestä ja sen tuotteista! Ainut riskihän tuossa on että myös silläkään ei pääse rikastumaan koska mulla olis kokoajan takahuoneessa varauksessa uusimmat mallit ja värit joka tuotteesta. Sepä siitä rahasta.

Huomenna on Gold Coast show day joka on Queenslandin oma public holiday -päivä. Koska en itekkään tiedä mistä tässä on kyse niin tässä vähän ajatusta siitä: "Being one of the largest community events, the Gold Coast show is a must-see festival in the, and there is no end to the list of things to do at this event venue. While boasting many exhibits and displays of art, science, history, education, culture, innovation and creativity, the Gold Coast show offers a wonderful setting for learning new things while indulging in an amazing range of activities." Tämä varmaan avaa päivän tarkoitusta enemmän kuin mun arvailut siitä mitä saattaiskaan olla tiedossa.

Swedish Goodies mainosti show day -päivän kunniaksi kahden dollarin korvapuusteja ja voi vitsi miten alkoi tekeen mieli pullaa. Haluatteko kuulla salaisuuden? Mä en oo ikinä oikeesti leiponu pullaa. Tai oon jos lasketaan mukaan yläasteen köksän tunnit tai mumman kanssa pienenä väännetyt korvapuustit.. Tämän voiskin ottaa seuraavaksi housewife -projektiksi. Pullan tuoksuinen koti vois olla just mitä mitä mä tarvin. Siitäkin huolimatta voisin ensin käydä maistelemassa huomenna Swedish Goodiesin pullia!


Meillä on myös toinen public holiday -päivä tänä viikonloppuna nimittäin sunnuntaina (syyskuun eka sunnuntai) juhlitaan Australian isänpäivää! Oon aina kuvitellut että isänpäivä on kansainvälinen juttu ja että sitä juhlitaan joka paikassa samana päivänä mutta ilmeisesti ei kuitenkaan. Sunnuntaina pitääkin ottaa onnittelu puhelu isälle ja paapalle kotiin! Vaikka mun juhlakalut on Suomessa niin saadaan me siltikin juhlia isänpäivää Rikun isän kanssa ja mikä parasta, Pirjo lupas leipoa oikeen suomalaisen mansikka kermakakun! Mä paastoan koko viikonlopun niin että muhun mahtuu kakkua mahdollisimman paljon. Happy Father's day Australia!

Lauantaina käyn heittämässä kierroksen siellä Brisbanen Les Mills workshopissa ja Rikulla on peli Sunshine Coastilla. Se on sen verran kaukana että joukkue, tai ainakin sen kovimmat jätkät, on päättänyt jäädä sinne yöksi joten mulla on edessä ensimmäinen yksinäinen yö aussikodissa. Pitää vissiin ladata netistä yksin kotona -leffat ja varautua kunnolla tähän kauheuteen.

Yksin kotona yksi      


Ihanaa viikonloppua kaikille! Ja miksi ei isääkin voisi juhlia kaks kertaa vuodessa? Järjestäkää kermakakkuyllätys!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti