lauantai 25. elokuuta 2012

Yhden aamun syksy blues




Syksy oli niin vahvana mun mielessä yks aamu että se, tai paremminkin sen olemattomuus, sai mut itkemään jo sängyssä.  Rakastan syksyä! Rakastan raikasta ilmaa ja sitä kun hengitys höyryää. Rakastan viileitä aamulenkkejä. Rakastan sitä kun voi pukeutua takkiin ja kaulahuiviin. Rakastan värejä, pimeneviä iltoja, villasukkia ja kynttilän valoa. Rovaniemen syksy on mun mielestä varmasti maailman kaunein.

Syksy on aina ollut mulle kaikenlaisen uuden aloittamisen aikaa ja jo siksikin se on ollut aina mun suosikki vuodenaika. Muistan kun pienenä ostettiin aina syksyä ja uutta kouluvuotta varten uudet kouluvaatteet, reput ja muut koulukamat. Se oli niin ihanaa! Tehtiin aina äitin ja Jennin kanssa tyttöjen reissu jonnekkin vähän kauemmaksi kuten Helsinkiin tai Tampereelle ja oltiin yötä kylpylässä tai hotellissa. Ihanaa laatuaikaa jota on mukava muistella vaikkakin vähän haikein mielin.

On jännä miten täällä ollessa joku asia voi tulla yhtäkkiä mieleen niin vahvana. Alan kaipaamaan joitain asioita ihan tyhjästä ja sitten saatan muistella niitä koko päivän niin että pahimmassa tapauksessa ne pilaa mun koko päivän jos en saa jotenkin puskuroitua ajatuksiani muualle.  Jotenkin Suomea, kotia ja kaikkea mitä siellä on, arvostaa vaan niin paljon enemmän kun on poissa. Suosittelen matkustamista kaikille jo tämänkin takia. Nähdäksesi lähelle on ensin käytävä jossain muualla.

Mä oon käynyt viikon aikana nyt kaks kertaa Brisbanessa Fitness Firstin hommissa. Maanantaina meillä oli Fitness First day joka on kaikille uusille työntekijöille järjestetty infopäivä ja ehto sun palkan saamiselle. Päivän aikana käytiin läpi Fitness Firstia, sen tarkoitusta ja tavoitteita.
Eilen olin vapaaehtoisena Olympialaisten Welcome home -paraatissa. Mun tehtävänä oli kantaa Shooting -kylttiä ampujien edellä siniseen peruukkiin pukeutuneena. Olo oli ihan kuin smurffilla! Vaikka rahaa reissusta ei jäänytkään käteen suuria määriä (parkkimaksu 79 aud/ kolmelta tunnilta!!!!!)  niin kokemuksena tämä oli kuitenkin kiva ja erilainen.

Sign holder!

Ens viikonloppuna mulla on taas edessä Brisbanen keikka kun oon ilmoittautunut mun ensimmäisiin englannin kielisiin  Bodypump jatkareihin! Les Mills ohjelmat vaihtuu aina kolmen kuukauden välein ja uuden ohjelman saadaksesi sun pitää käydä jatkokoulutuksessa, joka tarkottaa käytännössä kylläkin vaan uuden tunnin testaamista. Me siis mennään paikalle, meille ohjataan uus ohjelma ja sitten saadaan uus materiaali ja manuaali mistä opetellaan koreografia asiakkaita varten. Jatkareissa on käytävä muistaakseni vähintään kaks kertaa vuodessa että sun ohjaajalisenssi pysyy voimassa. Ainakin dvd:llä täällä päin järjestetyt jatkarit näyttää aina niin isoilta ja hienoilta että on kiva päästä kattoon millanen meininki on paikan päällä.

Mulla oli sovittuna ensi viikon maanantaille mun ensimmäinen englannin kielinen ohjaus yhdelle niistä saleista jonne vein mun cv:n. Eilen kuitenkin soittelin ryhmäliikuntavastaavan kanssa ja se kertoi että onkin löytänyt tunnille ohjaajan talon sisältä eikä tarvikkaan mua enää tuuraamaan. Toisaalta tämä oli harmi mutta toisaalta helpotus... Jos mulla olis tunti maanantaina, mä en tekisi koko viikonlopun aikana mitään muuta kun opettelisin sanastoa englanniksi. Sovittiin kuitenkin että meen ohjaamaan tunnin yhdessä vastaavan kanssa ens viikon perjantaina joten nyt mulla on viikko aikaa opetella ohjelmaa englanniksi.

Jumppien ohjaus on mulle jotenkin niin luonnollinen asia että sitä on hankala tehdä vieraalla kielellä. Se on vähän sama asia kun kannustan Rikua peleissä suomeksi koska en vaan voi kannustaa väärällä kielellä. Mä pärjään ihan kivasti vapaa-ajalla ja töissäkin kun juttelen vain muutamalle ihmiselle kerralla, mutta kun pitää mennä ison porukan eteen ja vielä vieraalla kielellä niin jännitysmomentti on taattu. Mä uskon että pärjään kuitenkin ihan hyvin, kunhan vaan pääsen jännityksestä ja saan itteni rentoutumaan siinä hommassa, myös englanniksi.

Tämän viikon Groupon deal -tarjouksena oli Bikram yoga -kortti joko 10, 20 tai 30 kerralle. 30 kerran kortti maksoi tarjouksessa 99 aud ja normaalisti ilman diiliä se maksaa yli 400 aud! Olin hetken aikaa jo innoissani tästä säästetystä rahamäärästä kun Riku huomasi että tarjous koskee vaan toista studiota (niin mun tuuria). Tämä studio on niin kaukana että mun on mahdotonta päästä sinne ilman autoa ja onhan se  niinkin että kun toi on nyt naapurissa niin siellä tulee käytyä varmasti paljon useammin.

Diilipettymyksestä huolimatta jatkoin mun Bikram yoga jäsenyyttä kolmella kuukaudella. Otin nyt ekaa kertaa suoraveloitussopimuksen jossa minimiaika oli toi kolme kuukautta. Maksan jäsenyyttä nyt 125 dollaria kuukaudessa mutta se on ok koska enää mun ei tarvi maksaa jäsenyyttä Fitness Firstille. Kallishan se on vieläkin mutta elämä on ja sitä pitää tehdä mistä nauttii.

Ihailin tänään rannalla yhden tytön ihania shortseja Rikulle ääneen ja ihan kuin kohtalona (!), löysin netistä nettimyymälän jossa oli myynnissä samoja "pampulashortseja". Australialaisen Sabo Skirtin sivuja ja kuvia selaillessa tekee mieli lahjoittaa kaikki omat vaatteet Lifelinelle ja pistää koko vaatekaappi uusiksi. Mä oon jotenkin niin kyllästynyt mun kaikkiin vaatteisiin että ihan ahdistaa pukea aamuisin! Tässä löytö Sabo Skirtin sivuilta http://saboskirt.com/ :
Pampulashortsit
Huomenna meidän sunnuntaisuunnitelmissa on Sea World. Ostettiin silloin jokin aika sitten ne kausikortit joilla pääsee vuoden ajan kolmeen eri huvipuistoon/vesipuistoon/eläinpuistoon ja käydään nyt eka kertaa tuolla huomenna. Riku haluaa mennä kattomaan ainakin delfiinejä, sen omia henkilökohtaisia suosikkeja. Meidän pitää varmaan mennä kahteen näytökseen koska se haluaa nähdä delfiinishown sekä veden päältä tavallisesta katsomosta että veden alta vedenalaisesta katsomosta. Mä haluan nähdä ainakin pingviinit koska ne on mun mielestä maailman söpöimpiä ja sympaattisimpia. Tulee vähän mopsit mieleen <3

Vaikka vielä onkin elokuu niin mä hehkutan jo syksyä. Nauttikaa kynttilöistä ja raikkaasta ilmasta, täällä päivät kuumenee päivä päivältä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti