sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Arki pyörii

Tällä viikolla on ainakin tullut todettua se, että arki on arkea, asuitpa sitten missä tahansa. Ainakin mun osalta arki pyörii ihan täysillä, Rikulla nyt on vähän rennompaa toi työttömän arki. Mun päivät menee hyvin pitkälti töissä ja sukkuloidessa työpaikasta toiseen. Tämä mennyt viikko on ollut töiden osalta ihan super kiireinen ja onkin ollu ihan täys työ suunnitella kalenteri niin että kaikki työt, joogat jumpat ja muut mahtuis viikon ohjelmaan. Ainakin tällä viikolla oon joutunut vähän antamaan periksi omasta treenaamisestani koska yksinkertaisesti ei oo vaan ollut aikaa liikkua ja sitten kun on ollut aikaa niin uni on vieny voiton. Muutamana iltana oon ollut vähän grumpy koska oon vaan ollut niin väsynyt päivän touhuista.

Oon tehnyt töitä kuutena päivänä viikossa mutta tänään todellakin pyhitettiin lepopäivä sanan varsinaisessa merkityksessä. Vietin päivän rentoillen altaalla uuden suomalaisen kaverin, Ninnin kanssa. Näyttää kaikki Ninnit olevan aika huippu tyyppejä ja aika lailla samalla aaltopituudella mun kanssa. Mukavaa kun täälläkin on joku saman tyylinen ihminen joka ajattelee asioista samalla tavalla ja vastaa "miksi ei?" Rikun mielipiteeseen siitä että altaalla ei voi maata koko päivää. Ihana päivä ja taas jaksaa herätä aamulla klo 04:45.

Rikun rekisteröinti- ja työhommat on menny kaikki niin puihin kun ne vaan voi mennä. Nyt ollaan saatu päätös rekisteröinnistä ja sen mukaan suomalainen sairaanhoitaja tutkinto ei vastaa tasoltaan australialaista tutkintoa,  mikä on mun mielestä suoraan sanottuna paskaa. Tämä tarkoittaa sitä että rekisteröinnin saadakseen, Rikun pitää suorittaa kahdeksan viikkoa kestävä, $10.000 (8.000 €) maksava "tietojen päivitys kurssi" joka on myös paskaa (jo toisen kerran).. Meille suomalaisille, ilmaisen koulutuksen saaneille, tällänen rahamäärä jostain päivityskoulutuksesta on ihan järkyttävä. Näköjään ilmainen koulutus ei ainakaan tässä tapauksessa ookkaan se paras valinta.

Ollaan odoteltu puhelua vuokraisännältä koskien vuokran mahdollista korotusta mutta ainakaan vielä ei oo kukaan mitään virallista "määräystä" antanut asiasta. Käytiin tällä viikolla kiertämässä Burleigh Headsin asunnonvälitys firmoja ja jopa katsomassakin yhtä kämppää joka loppujen lopuksi osoittautui aika hirveeksi. Vaikka mua jotenkin kiehtoo toi muuttaminen niin ollaan kuitenkin jo aika pitkälti päätetty jäädä tähän asuntoon. Tää on meidän kaikkien lemppari asunto ja alkaa tuntua jo pikkuhiljaa omalta kodilta.

Hiljaa hyvää tulee ja me ollaan nyt pikkuhiljaa keräilty kotiin kaikennäköstä kodikasta pikkutavaraa. Tällä viikolla meidän kotiin on päätynyt blender, uusi taulu sekä paikallisen SPR:n edestä dyykattu pikkupöytä. (Joo, tehtiin se taas!) Oon miettinyt millä nimikkeellä tätä meidän dyykkausta tulis oikeesti kutsua... Eihän se voi olla varastamista koska ne ei  huomis aamuna edes tiedä että niillä ois ollu mahdollisuus siihen tavaraan? Myöskään tavaran lahjoittaja ei hyödy tästä rahallisesti koska on jo antanut sen pois, ilmaiseksi.

Seinältä löytyy nyt meidän kodin käytössäännöt
Mulla on ollut niin ikävä mun suomen laatikoissa pakattuna olevaa, OBH Nordican limen vihreää blenderiä ja oonkin nyt ihan innoissani meidän uudesta blender -tulokkaasta. Ollaan koko porukka tehtailtu koko viikko jos minkäkin laista mehua ja smoothieta kokeileva keittiö tyyliin. Pojat suosii jäätelöä yhtenä ainesosana mutta mä oon koittanut pitää omat kokkaukseni vähän terveellisempänä. Tämän aamun vihreä mehu sisälsi yhden vihreän omenan, kiwin, palan ananasta, pinaattia ja vettä. Voi nami, niin hyvää ja terveellistä!


Oon täällä ollessani kiinnostunut enemmän ravitsemuksesta ja nimenomaan clean eating- tyylisestä syömisestä. Terveellisyys ja hyvinvointi on täällä jotenkin hirveen suurta "muotia" ja tietenkin kaikki ajan hermolla olevat on kiinnostuneet just ravitsemuksesta ja orgaanisesta ruoasta yms. Trendikkäänä ihmisenä tilasin netistä uuden, vasta ilmestyneen clean eating keittokirjan ja odotan kovasti uusia reseptejä ja ideoita. Huomenna haluan ostaa ainakin kookos- ja mantelimaitoa seuraavia smoothieta varten. Ihana kokeilla uusia juttuja ja innostua uusista asioista.

Ens viikolle meillä ei oo sen suurempia suunnitelmia. Riku soitettiin huomis aamuksi töihin vanhainkotiin (siellä on ihana suomalais mummokin!) ja mulle on sovittu huomiselle toinen Bodypump audition. En oo enää niin paljon stressannut tuota huomista tuntia kuin sitä muutaman viikon takaista ekaa tuntiani, koska ohjaaminen alkaa tuntua jo luonnollisemmalta varsinkin nyt, kun oon saanut harjoitella puhumista ja ohjaamista niin ABBBC -treeneissä kuin Fit Girl Clubillakin. Huominen tunti on kuitenkin sinänsä speciaali koska mun "arvioijana" toimii yksi Bodypumpin Australian pääkouluttajista. Jos ei siis muuten jännitä niin tästä saa ainakin vähän lisää jännitysmomenttia.

Piristyskuvaksi vielä kuva mun unelmien tennareista. Taitaa olla ens viikon suunnitelmissa myös matka kenkäkauppaan sekä askarteluliikkeeseen.!

Ps. Äitin ja isän tuloon on enää vajaa kuukausi! Ihanaa <3

1 kommentti:

  1. Ah, mahtavaa kuulla, että siellä on pinnalla puhdas ja terveellinen syöminen. Mä oon oikeesti pelännyt, että siellä on sellanen BBQ-kulttuuri niin juurtunut, että sua katsotaan tyyliin kuin leprasta jos yritätä syödä terveellisesti ja lisäaineettomasti ja epäterveellisiä rasvoja vältellen :D Siis kyllähän mullekin joskus ne bbq-ribsit kelpaa, mutta koko ajan, no thanks. Ihanan näköinen sun smoothie! Mun lempparivälipala on sellanen ihana vihreä smoothie, jossa on maitorahkaa, reilusti pinaattia ja makeutta tuomassa ananasta ja vähän jotain nestettä vähän pidemtämässä drinksua. Nams <3

    VastaaPoista