keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Blogiavautumista


"Tää on teille hyvät ystävät, jotka tukenasi ain pysyvät, joiden kaa me hengattiin sisäl ja pihal, ei oo pöydässämme tilaa vihalle. Tää on teille perheenjäsenet, me tavataan vielä vaikka minne menen, muistan kun me hengattiin sisäl ja pihal, ei oo pöydässämme tilaa vihalle."

 Tänään on soinut päässä yks mun kaikkien aikojen lemppibiiseistä. Omistan Raappanan Perhesuhteet -biisin erityisesti mun maailman ihanimmalle, rakkaimmalle ja parhaimmalle äitille jolla on tänään 50-vuotis syntymäpäivä sekä tietenkin kaikille ihanille ystäville siellä kaukana.

Pidettiin just meidän Jennin kans "lenkkiskypet". Oli ihana jutella ja nähdä samalla vilauksia Jyväskylän syksyisistä lenkkipoluista. Siellä on niin ihanan syksyisen ja raikkaan näköistä! Oon niin kateellinen teille kun teidän hengitys höyryää ja voitte vaan lenkkeillä pipo päässä ja kaulahuivi kaulassa. On ikävä ihan outojakin asioita. Raikas vesisade ja märkä asfaltti olis nyt niin ihanaa. Meillä päivät kuumenee päivä päivältä ja elo muuttuu koko ajan nihkeämmäksi. Suomitytölle nämä asteet on ihan riittäviä ja ihmiset nauraakin aina, kun kerron niille että oon ollut täällä vasta neljä kuukautta ja että mun eka aussikesä on vasta edessä päin. No, siihenkin kuulemma tottuu, kuumuuteen ja nihkeenä olemiseen nimittäin.

Mun viime viikolla alkaneet ABBBC -työt on lähtenyt kivasti käyntiin ja aikaset aamuheräämisetkään klo: 04.45 ei oo tuottanut hirveitä hankaluuksia. On oikestaan kivakin olla liikkeellä heti aamusta koska sen jälkeen mulla on koko päivä aikaa tehdä jotain muuta (lue: töitä). Lisäksi aamut on vielä mukavan viileitä, joten on kiva olla hereillä siihen aikaan kun voi pukea päälle pitkähihasen vielä hetken aikaa.

Kuva tämän aamun 5:30 ABBBC treeneistO
Mulle on nyt ollut tarjolla enemmän töitä mitä oon voinut ottaa vastaan. Mulla on nyt yhteensä kolme työpaikkaa, joiden välillä seilaan päivästä päivään. Parhaimpina päivinä käyn kääntymässä joka paikassa! Fitness Firstin ja ABBBC:n lisäksi sain töitä uudelta, vähän suomen Lady Linen -tyyliseltä Fit Girl Clubilta. Oon menossa pitämään huomenna sinne ensimmäistä näytetuntia zumbasta, mutta mulla on jo siltikin sovittuna kaks vakkarituntia uuteen ryhmäliikuntakalenteriin. Ens viikosta lähtien ohjaan siellä ABT -tuntia (abs, butt, thighs)  torstaisin klo: 9.30 ja zumbaa lauantaisin klo 10:45. Ihana saada jumpat rullaamaan taas kunnolla!


Mulla on nyt töitä lähes joka päivä aamuin ja illoin ja käynnissä siis hirvee stressi siitä milloin ehdin ite liikkumaan ja joogaamaan. Mun joogatavoite on kolme kertaa viikossa ja koitan pitää siitä kiinni  kynsin ja hampain. Joogan lisäksi haluan ehtiä jumpalle mutta oikeastaan kaikki tunnit on aina joko aamulla tai illalla eli just silloin kun oon töissä myös ite. Jotenkin mun ei tuu päivisin treenattua koska en halua mennä salille pelkästään salitreenin takia =tylsää ja lenkitkin alkaa olemaan jo aika kuumia keskellä päivää. Mun pitää ottaa nyt kaikki työvuorolistat ja lukkarit käteen ja tehdä taas tarkkaa suunnitelmaa ja laskelmointia siitä, miten saisin sukkuloitua itteni sekä töihin että treenaamaan ainakin kerran päivässä. Välipäivät treenistä on hyväksi joo, mutta ei niitäkään voi liikaa olla viikossa.

Tein tänään historiaa! Ohjasin mun ensimmäisen oikean englannin kielisen ryhmäliikuntatunnin! Vaikka oon ohjannut Bodypumppia jo monta vuotta ja luulen olevani ainakin lähes ammattilainen kyseisessä lajissa, oli tämän aamun ohjausjännitys tasan 100 %. Ohjaaminen (ja puhuminen) tulee vaan niin selkärangasta että kieltä on tosi vaikeaa muuttaa. Muutaman kerran en löytänyt oikeita sanoja oikeaan aikaan, mutta loppujen lopuksi ohjaus ja tunti meni kuitenkin ihan kivasti.Tunnin aluksi kerroin tietenkin kaikille mikä on homman nimi ja asiakkaat tiesi odottaan ehkä vähän "normaalista poikkeavaa" ohjausta.

Sain tunnista kivaa ja kannustavaa palautetta minkä avulla on ainakin vähän helpompaa mennä ohjaamaan seuraavaa tuntia. I did it! 10 tunnin jälkeen mä oon ammattilainen - niin suomeksi kuin englanniksikin. Palkinnoksi hyvin mennesstä tunnista palkitsin itteni uudella ihanalla paidalla sekä suklaafonduella. Oon jo kauan ettinyt kynttiläfondueta niin sehän oli tietenkin ihan pakko-ostos. Vaikka mun karkkipäivä eli  "Cheat day" on lauantaisin, niin keskiviikkohan on kuitenkin yleisesti tunnettu ja (hyväksytty) pikkulauantai eli se tarkoitti pikkusuklaata uudella kynttiläfonfuella!

Chocolate fondue
Rikullakin on ollut tällä viikolla töitä vanhainkodissa kolme vuoroa mikä on ollut tosi hyvin. Rekisteröintihommat on suoraan sanottuna perseestä ja sieltä on nyt kuulunut niin masentavia uutisia että jos mä olisin puhelimessa niin menisin jo lankoja pitkin... Rikun hakemus on ollut sisällä jo viis kuukautta ja nyt kun sen pitäis olla valmis ja käsitelty, niin sieltä tulee tieto että sen aikana kun Rikun hakemus on ollut sisällä, on tullut joku "uus sääntö" jonka mukaan kaikkien tänne sairaanhoitajiksi tulevien pitää tehdä joku "taitojen päivitys kurssi" ja tämä tehdään siitä huolimatta mistä maasta tuut ja missä oot opiskellut.

 Rahallahan tietenkin saa ja tämä muutaman kuukauden pakollinen päivityskoulutus maksais $13.000 (!!!!!!!) ja sitä ei edes järjestetä meidän osavaltiossa! Koko asiasta ei oo siis puhuttu sanallakaan ennen viime viikkoa, jolloin olis pitänyt tulla päätös rekisteröinnistä. Samppa ja Karen sanoo että tämä on laitonta ja jos rekisteröinnistä tulee kieltävä päätös tämän takia niin mulla on jo lakimies palkattuna, tai ainakin lähes suvussa.

Meidän vuokrasopimus on voimassa joulukuun puoliväliin ja kun me tultiin tähän niin meistä nimenomaan toivottiin pitkäaikaisia vuokralaisia. Me rakastetaankin tätä asuntoa mutta nyt vuokranantaja on kuitenkin suunnitellut vuokran nostoa $460 viikossa, mikä on siis $50 enemmän kun mitä nyt maksetaan. Ollaan nytkin jo aivan kipurajoilla, mutta kiitos Sampan, voidaan asua tässä koska vuokran maksajia on kolme. Ei aiota lähteä kyllä yhtään minnekkään, mutta jos vuokraa todellakin päätetään nostaa, ei meillä oo varaa jäädä tähän ainakaan ilman Rikun rekisteröintiä. Tähänkin meidän personal lakimies vastasi että vuokraa voi nostaa vain tietyn prosenttimäärän ja että tämäkin saattaa olla laitonta. Meillähän on kohta jo ihan kokopäivätöitä lakimiehelle!

Mahdollisen vuokran korotuksen takia ollaankin kateltu nyt vuokrakämppiä meidän molempien lempparipaikasta Burleigh Headsista mikä on meidän nykyisestä kodista jonkun kaheksan kilometrin päässä. Se on kuitenkin ilmeisesti kaikkien muidenkin lempparipaikka, koska asuntoja on tarjolla tosi vähän. Alue on myös vähän vanhempi joten varmaan yksikään taloista ei oo meidän nykyistä asuntoa vastaava mutta mä olisin valmis muuttamaan vähän huonompaankin asuntoon jos löydettäis siltä alueelta edes joku "vähän kiva". Vaikka en mitenkään haluisi lähtee tästä niin toisaalta oon ihan innoissani ettimässä tuota "uutta asuntoa". Katotaan tämän kanssa käy.

Olipas kunnon blogiavautumista tänään!

"Oo kiitollinen jos sulla on perhe" -Raappana

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti