sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

New Mermaid Beachian


Tässä Australialaista musiikkiosaamista fiilisteltäväksi blogin lukemisen ohella. Xavier Rudd on Rikun vanha lemppari johon rakastuin nyt kun ollaan kuunneltu sitä täällä. Kannattaa tsekata sen uus ihana, vasta tällä viikolla ilmestynyt levy. Rentouttavia musahetkiä!

Saatiin ihana koti Mermaid Beachilta! Se on täydellinen valkonen, siisti ja moderni koti lähellä rantaa, kauppoja ja pieniä ravintoloita. Koska asunto ei ehtinyt vielä virallisille markkinoille vaan saatiin hakemus sisään vähän puskaradion kautta, oli meidän kanssa asunnosta kisaamassa vaan yks toinen hakija. Jos ei oltais tehty hyvää hakemusta niin nopeesti, olis asunto menny välittäjälle ja silloin siitä ois ollu kiinnostuneita aika paljon enemmän ja meidän mahikset ois luollisesti ollu huonommat. Meidän kämppään kuuluu kaks autopaikkaa joista luovuttiin toisesta ja saatiin sillä laskettua pikkasen vuokran hintaa. Siellä oli myös jääkaappi joka ei täällä yleensä sisälly vuokraan vaan vuokralaisen tulee hommata oma, joten tälläkin säästettiin joku 1000 dollaria.

Keittiö ja olkkari

Superparveke

Lisää keittiötä

Master bedroom

Tämä on naapuritalo mutta meidän oma on samanlainen
Uima-allas ja BBQ -area

Tenniskenttä

Ollaan toivottu että päästäis muuttamaan nyt tulevana viikonloppuna mutta sitä ennen meidän pitää ostaa kaikki kalusteet ja muut tavarat koska meillä ei oo mukana mitään muuta kun vaatteet ja niitä muutamia pieniä sisustusjuttuja Suomesta. Huomenna meillä on suunnitteilla IKEA:n reissu (Joo, täälläkin on IKEA!) ja mulla on jo hyvä lista asioista mitä sieltä pitäis ostaa. Ainakin kaiken pienen keittiötavaran  ja muun krääsän oon suunnitellu ostavani sieltä. Lisäksi ollaan katottu myös muutamaa laatikostoa ja tv-tasoa mitkä haluttais. Mahdollisimman halvalla koitetaan saada kaikki tällanen pikkutavara ja budjetoida sitten muihin juttuihin. Ollaan nyt selailtu Gumtree -sivustoja jotka on tarkotettu erilaisen käytetyn tavaran myyntiin. Eri hakusanoilla sieltä löytyy vaikka  mitä tavaraa ja mä voisin ihan hyvin ostaa sieltä esim. sohvan mutta nyt ei oo näkynyt kun ällöttäviä mikrokuituisia sohvia ja mä en tykkää niistä yhtään vaikka Rikun mielestä ne ois maailman ihanimmat...Just missattiin yks tosi hyvä ja halpa sohvaryhmä (250 dollaria)...Mutta näitä tulee ja menee niin pitää olla vaan skarppina!

Täällä on menossa nyt hyvät alennukset monissa kaupoissa koska kesäkuun lopussa on vaihtumassa uus verovuosi joten kaupat myy tavaraa halvalla. Koitetaan saada esim. mikro, vedenkeitin ja muut pienet kodinkoneet  hyvillä alennuksilla jostain tällasesta kaupasta. Meidän asunnossa on ihan valtava parveke joka on oikestaan ihan täydellinen kesänviettopaikka. Suunniteltiin ostaa sinne grilli ja parvekekalusteet ja niitäkin vois saada nyt halvalla koska on talviaika.. Tulee oleen kyllä hirveetä rahanmenoa nää ekat muutama viikko mutta onneksi nää on sellasia asioita mitä tarvii ostaa vaan kerran ja sen jälkeen vaan kaikki tuleva raha on oikestaan plussaa miinustaen tietenkin vuokran ja muun elämisen.

Mä en oo vielä törmänny oikestaan mihinkään halpaan ja mun mielestä lähes kaikki on Suomen hinnoissa. En vielä oo ehtiny pyörii esim. ruokakaupassa tekees hintavertailua mutta nopeesti arvioituna ruokakin on oikestaan saman hintasta kun Suomessa. Conversetkin maksaa yli 90 dollaria eli on ihan samoissa hinnoissa kun Suomessakin tai jopa oikestaan ylikin... Eilen me pistettiin haiseen ja ostettiin molemmille uudet polkypyörät! ...Tai oikestaan meidän tarvi ostaa vaan toinen koska isä ja äiti lupas ostaa mun pyörän mulle valmistujaislahjaksi. Paras valmistujaislahja, Kiitos! Tää polkupyöräjuttu on vähän husband&wife -juttu koska ostettiin molemmille samanlaiset pyörät eri väreissä. Aluksi mä haaveilin matalasta rantacruiserista mutta päädyin kuitenkin vähän sporttisempaan Retrospec -retropyörään joka rullaa kaduilla ihan mahtavasti. Cruiseri ois ollu ihana, mutta tää on huomattavasti parempi valinta pidemmän matkan polkemiseen. En voi esim. tulevaisuudessa tietää missä mun työpaikka sijaitsee ja jotenkin mun mielestä mun ammattiakin ajatellen tää pyörä on paljon kätevämpi ja monipuolisempi.

Riku asensi mun puhelimeen ohjelman jolla voin etsii vapaana olevia työpaikkoja ja täällä on kyllä tosi hyvät työmahdollisuudet liikunnanohjaajalle. Tänne ollaan avaamassa moneen paikkaan uutta naisten FitGirl Club -kuntokeskusta ja ne etsii kaikenlaisia työntekijöitä joka hommaan. Mun pitää kuitenkin odottaa että saan mun valmistujaispaperit postissa ja sen jälkeen lähettää ne Fitness Australialle joka määrittää sen mitä mun tutkinto vastaa täällä ja millasella nimikkeellä voin hakea töitä. Eilen kasailtiin mun CV:tä ja aion laittaa hakemuksia menemään kyllä heti kunhan vaan saan todistukset perille ja noi asiat selvitettyä. Liikunta-alan hommien lisäksi oon katellut myös päiväkotihommia jotka vois olla ihania ainakin nyt aluksi ihan kielitaidonkin takia. Lapset ei oo niin tuomitsevia...  Liikunta-ala on täällä kuitenkin nyt niin kuuma juttu, joten uskon että sieltä löytyy paremmin töitä ja eihän se oo kun opetella alan sanasto. Koko Gold Coastilla on nyt tosi suuri työttömyys ja töitä on tosi vaikee saada mutta meillä on onneksi molemmilla sellaset ammatit joilla saadaan töitä.

Perjantaina oltiin ekan kerran oikeessa ravintolassa. Täällä on niin paljon kaikkia erilaisia ravintoloita ja mä maistoin elämäni ekan kerran rapuja! Sairaan hyviä! Ne oli sellasia pieniä Prawneja jotka syötiin kerralla, ei siis mitään isoja ja kuorittavia kun en mä sellasia osais syödä. En kuitenkaan ollu niin rohkee että olisin tilannu ravut ite vaan napsin kaikkea vaan kaikkien lautasilta. Tämä Japanilainen ravintola oli B.Y.O - Bring Your Own, johon sai viedä mukana omat juomiset. Yleensä juodaan viiniä mutta muutakin juomista voi viedä. Tässäkin oli alkoholiliike melkein vieressä ja haettiin juomat sieltä. Kaikki ravintolat ei tietenkään oo tällasia ja omien juomien tuominen on ilmoitettu tällä B.Y.O -kyltillä.
Viinihommia

B.Y.O

Ps.  Meillä on täällä jo ilta ja aika usein tajuan aikaeron vasta siinä vaiheessa kun oon soittamassa tai lähettämässä viestiä kotiin ja Riku sanoo että "älä nyt ihan vielä lähetä kun se on siellä vasta 04:10..." Ihanaa sunnuntaita!


1 kommentti:

  1. IHAN HUIPPU KÄMPPÄ, IHANAAAAAAA <3
    Koko päivän ollu niin huonolla tuulella mutta tää piristi!

    VastaaPoista