tiistai 26. kesäkuuta 2012

Cover your ass!

Australiassa lausetta  "Leggings are not pants so cover your ass" ei oo ymmärretty tai ei ainakaan oteta huomioon. Suomessa lause on kuitenkin, teidän onneksi, otettu todesta ainakin suurimmalla osalla niiden käyttäjistä. Tää leggareiden käyttö housuina on ollut oikestaan ehkä mun eka oikea aussijärkytyksen kohde. Kaikista järkyttävintä tässä on se että oikestaan kaikki naiset (kaiken kokoiset ja ikäiset) pukeutuu näihin leggareihin ja lyhyisiin paitoihin niin että sivullinen joutuu nähdä paljon enemmän kuin mitä todellisuudessa haluais. Myönnetään että leggarit on ihanat, kivat ja mukavat mutta ainakin mun mielestä ne näyttää hyviltä vain silloin kun käytät niiden kanssa oikeanlaista, tarpeeksi pitkää, yläosaa. Legginsit on supermuotia ja täällä on myynnissä hirveesti kaikkia erilaisia ja eri kuosisia leggareita joka kaupassa. Näin viime viikolla yhdellä tytöllä ihanat värikkäät leggarit ja toivon löytäväni jostain samanlaiset, lupaan vaan käyttää niitä jonkin muun kuin lyhyen paidan kanssa. Luotan siihen että tämä blogin eka lause on juurtunut mun aivoihin niin pysyvästi että mä oon aina leggariedustaja, pidemmällä paidalla.

Meillä on nyt hirveen kylmä! Talvella on talvikelit joo mutta kun mun mielikuvissa Australia on aina ollut (talvellakin) ihana, lämmin ja aurinkoinen ja tämä ei nyt kyllä vastaa sitä. Tänäänkin on satanut kaatamalla ja lämpöasteita on plus 14. Just sanottiin uutisissa että tämä on Brisbanen kylmin talvi kymmeneen vuoteen... Periaattessahan eihän plus 14 asteen talvi pitäis olla mikään ongelma Rovaniemen tytölle (viime talven ennätys -36 astetta) mutta jotenkin täällä ei vaan osaa asennoitua siihen pukeutumiseen samalla tavalla kuin kotona. Kotona talvella pukeuduin ihanaan R-Collectionin lampaankarvalla vuorattuun talvitakkiin ja lämpösiin UGG:eihin (eikä ollut ikinä kylmä) mutta jotenkin täällä ei muka "osaa" pukeutua sään vaatimalla tavalla kun kuvittelee että "ollaan Australiassa ja on lämmin". Oon mä kyllä kuitenkin parempi pukeutuja kuin jotkut aussitytöt jotka käyttää pieniä farkkushortseja ihan joka kelillä. Farkkushortsit ja sandaalit on ihan normaali talvivarustus joillain ja kylmyyttä koitetaan kompensoida vaan pitkähihasella paidalla. Nähtiin me kuitenkin eilen mallia kunnon talvipukeutumisestakin; joku mies tuli vastaan puistossa karvalakissa ja toppatakissa.

Salivaatemuoti tai oikestaan niiden käyttötyyli on täällä mun mielestä ihanaa. Kerrankin kehtaan käyttää jumpissa pieniä shortseja ilman ajatusta siitä onko ne liian paljastavat tai lyhyet. Muistan kun ostin suomessa lyhyet treenishortsit ja pyllistelin Sirpalle Kunnonpaikan respassa niiden lyhyyttä ja soveliaisuutta ennen pumppitunnin alkua. "Hyvät ne on" -kannustuksilla uskaltauduin laittamaan shortsit tunnille, mutta kuitenkin oli kokoajan mielessä se mitä ne kaikki muut (asiakkaat) ajattelee niistä, vaikka itestä ne tuntui kivoilta ja mukavilta. Täällä pienet salivaatteet on arkea ja lyhyiden shortsien lisäksi monet naiset käyttää salilla "paitana" pelkästään pieniä ja lyhyitä treenirintsikoita. Tämän aamunkin Bodyattack tunnilla (missä lähes kuolin) oli naisia joilla oli vain nää "rintsikat" päällä. Suomessa en oo nähnyt ikinä ketään treenaamassa tällasessa varustuksessa ja oon aina ihmetelly kyseisiä "paidattomia" ohjaajia opetellessani uusia Uudessa-Seelannissa kuvattuja  LesMills ohjelmia dvd:ltä. Mun mielestä on ollu ihana huomata että nämä topit ei oo ainoastaan hyväkuntosten ja tiukkojen vatsalihasten omistavien juttu vaan myös isommatkin naiset uskaltaa näyttäytyä ihan samoissa vaatteissa. Mä haluan ainakin jo nyt tällasen lyhyen topin ja löysin eilen Adidakselta ihanan mintunvihreän topin joka mun täytyy varmaan käydä ostamassa salaa mahdollisimman pian.

Tänne tullessani mä jätin lähes kaikki vanhat treenivaatteet kotiin koska kuvittelin että täällä on loputtomasti uusia ja ihania vaatteita ostettavana mutta loppujen lopuksi en oo löytänyt vielä mitään muuta ostettavaa kun noi Adidaksen rintsikat ja eilen ostamani Niken mustan perustopin. Toisaalta ostamista on vähän rajottanut myös se, että kuvittelin treenivaatteiden olevan täällä vähän halvempia kuin mitä ne todellisuudessa on. Mun harmikseni treenivaatteet on täällä ihan yhtä kalliita kuin Suomessakin.

Mä oon aina tykännyt Nike:n treenivaatteista mutta täällä näkee tosi paljon Australialaisia LORNA JANE -merkkisiä treenivaatteita. Tämä nainen, Lorna Jane, on entinen aerobic ohjaaja joka kyllästyi rumiin treenivaatteisiin ja päätti alkaa suunnittelemaan hienoja ja käytännöllisiä treenivaatteita naisille. Nyt, muutaman vuosikymmenen jälkeen nainen pyörittää multimiljoonadollaribisnestä näillä vaatteilla. LORNA JANE - vaatteet on mun mielestä kivan nökösiä mutta hinta ei oo yhtään sen halvempi kuin kaikkien tuntemalla Nikellakaan ja sen takia en oo vielä ollut innostunu näistä vaatteista. (Paitsi nyt kun kirjotan niistä ja kävin nettisivuilla ja selasin ihania tuotteita!) Musta tulee kyllä hyvä LORNA JANE -käyttäjä. Tässä kuvia LORNA JANE -aussitreenivaatemuodista!




"I earn my chocolate"
Voin kertoa kokemuksia näistä vaatteista kun saan ostettua ensimmäiset. Nämä on kivoja ja erilaisia, piristäisivät varmasti Suomen saleillakin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti