maanantai 16. heinäkuuta 2012

G'Day!

Mun joogaharrastus on jatkunut nyt viikon ja oon siitä vieläkin ihan yhtä innoissani kun viime maanantain tunnin jälkeen. Mä oon edistynytkin; oon siirtynyt "aloittelijoiden takarivistä" keskelle salia, lähemmäs salin etuosassa olevia peilejä. Viikon aikana oon käynyt eri ohjaajien tunneilla ja niistä jokainen on ollut erinomainen. Tämän päivän ohjaaja kertoi paljon mielenkiintoisia faktoja eri asennoista ja muun muassa siitä miksi jokaisen on maattava jalat samaan suuntaan Shavasana- nimisessä asennossa. (Shavasana on "death pose" jossa vain yksinkertaisesti maataan rentona lattialla ja jalkapohjat on kaikilla samaan suuntaan siksi koska Intiassa on "kiellettyä" näyttää jalkapohjiaan toisille.) Oon nyt miettinyt tätä mun uutta rakkautta ja päättänyt jatkaa mun Bikram yoga -harrastusta  tämän tutustumisjakson jälkeen vaikka se onkin niin sikakallista... Mulle tulee siitä joka kerta vaan niin hyvä olo ja eihän mikään liikunta hyödytä jos teet sitä viikon ja sitten lopetat... Näin mulla on mahdollisuus saada irti kaikki Bikram yogan hyödyt mun elimistölle.

Kirjoittelin joskus siitä miten täällä alkaa ryhmäliikuntatunnit jo niin aikasin aamulla (klo 5.30). Oon pikkuhiljaa kouluttanut itteeni näihin aamutunteihin ja nyt esim. klo 9.15 alkavat tunnit tuntuu jo ihan keskipäivän tunneilta. Suomessa mulla alkoi ohjaukset joka lauantai klo 10.00 ja se tuntui siellä niin aikaselta mutta täällä on kymmeneltä ohjattu jo melkein puolet päivän tunneista. Näihin 5.30 alkaviin tunteihin mulla on kuitenkin vielä muutaman tunnin matka ja mä harjottelen nyt klo 8.00 tunteja. Löysin tänään Bodystep -korvikkeen tai ainakin pienen lohdutuksen. Fitness Firstin "Group active" -tunti sisälsi ekat puoli tuntia askellusta joka oli niin kivaa pitkästä aikaa. Viikonloppuna testasin myös Bodycombattia eka kerran varmaan vuoteen. On niin ihanaa testailla eri jumppia kun ei tarvi olla ite ohjaamassa ja kiinnittynyt tiettyihin tunteihin. Mä nautin.

Uskaltauduin ostamaan tänään muutamia uusia treenivaatteita ja sain mainostamani Lorna Janet mun treenivaatekokoelmaan. Voi hitsi siellä liikkeessä on kaikkia niin ihania vaatteita mutta ne hinnat on jotain ihan törkeetä, ainakin työttömälle. Riku totesi että "taitaa olla rikkaiden perheiden äitien kauppa" kun se pyöri mun perässä ja huokaili hintoja. Mä ostin täydelliset shortsit jotka on ihanat salille mutta toimii niin hyvin joogassakin. Mulla on täällä mukana pääasiassa vaan mustaa treenivaatetta niin on ihana käyttää välillä jotain muutakin väriä. Eihän musta oikestaan ees oo väri. Se on "musta".

Nämä shortsit oli mun mielestä ihan ok hintaset; 56 aud joka on 46 euroa. Eihän ne siis oikestaan edes ollu kalliit. Testasin myös ihania treenirintsikoita mutta jätettiin niiden ostaminen odottamaan mun työllistymistä. Jokainen uusilla treenivaatteilla treenannut tietää että treeni sujuu paljon mukavemmin uusilla vaatteilla. Aion loistaa huomisaamun Bodyattack -tunnilla.


Työllistymisestä puheen ollen Riku on päässyt väliaikasiin töihin sairaanhoitajarekisteröinnin odotusajaksi. Riku on tehnyt kokin hommia monta vuotta sekä suomessa että täällä ja sen vanha aussi -työpaikka sijaitsee ihan meidän naapurissa. Kun käytiin siellä kääntymässä,  Riku kertoi kuulumisia ja sanoi että ei oo yhtään ikävä keittiöön ja että nyt on oman alan työt etsinnässä mutta niin se vaan on taas paistamassa pihvejä kun sieltä soitettiin perjantai-iltana että "pääsetkö huomenna". Sieltä oli kävellyt vissiin kolme työntekijää pihalle samana iltana ja niillä oli paniikki saada porukkaa töihin. Riku kertoi puhelimessa että ei oo ollu keittiössä kahteen vuoteen ja uskottiinkin että se laitetaan johonkin "helppoon valmistelutyöhön" kuten pilkkomaan vihanneksia tms. mutta se laitettiinkin heti sen vanhalle paikalle grilliin. Siinä oli hyvällä säkällä ja ehkä vähän taidollakin valmistunu pihviravintolan pihvit vanhasta muistista. Seuraavat työvuorot on loppuviikosta jolloin mulla on illat aikaa joogata ja tutustua mun toiseen uuteen (tulevaan) harrastukseen.

En muista oonko kirjoittanut mun cupcake -innostuksestani. Maistoin niitä ekan kerran niissä naamiaisynttäreissä missä oltiin muutama viikko sitten ja ihastuin. Yks tyttö oli leiponut niitä ison läjän ja ne oli niiin törkeen hyviä! ( ei varmaan yhtään voita eikä sokeria...) Sain tänään tältä samalta tytöltä niiden reseptin ja mun tarvii testata sitä varmaan jo heti huomenna. Haluaisin niin osata leipoa niitä! Mä en oo ikinä ollu kauhee pullahiiri mutta haluan tehdä niitä jo siksikin koska ne näyttää niin ihanilta ja sitten niitä pääsee koristelemaan ja kaikkea.  Mä oon jo ostanut sähkövatkaimen ja ihania silikonisia cupcake -vuokiakin niitä varten. Testaan reseptiä ja jos se toimii niin laitan sen jakoon tänne teillekkin. Tässä kuva mun tavoitecupcakeseista, voidaan sitten vertailla mitä tuli tehtyä.

Strawberry cupcakes


Sitten pakollinen internethehkutus! Meidän netti saatiin vihdoinkin asennettua tänään! Eihän siinä mennytkään kun neljä viikkoa... Meillä on nyt skypet auki aina kun ollaan kotona, saa soitella.

Ihanaa maanantaita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti