maanantai 23. heinäkuuta 2012

Työkuulumisia


Täällä arki pyörii. Mun arki on lomaa "all day, every day" ja vaikka se kieltämättä kuulostaa aika kivalta, alkaa tämä lomailu jo pikkuhiljaa (ainakin välillä) ärsyttämään. Oon koittanut kehitellä itelleni edes jotain arkirutiineja ja yleensä mun päivä alkaakin lähes aina jumpalla ja salilla ja illat menee joogaillessa. On helpottavaa kun on edes jotain omia päivittäisiä rutiineja jotka ohjaa päivän kulkua edes vähän... Oon ollut välillä aika "grumpy" varmaan osittain just tästä liiasta lomailustakin ja tietenkin Riku on ainoana läheisenä joutunut ottamaan vastaan kaiken mun pahan olon ja turhautumisen.

Jotta saisin arkeen vähän lisää täytettä ja shoppailurahaa(!) , oon alkanut ettii nannyn töitä. Jätin työnhakusivustolle (gumtree) ilmoituksen jossa haen lastenhoitohommia meidän lähialueelta. Sain samana päivänä soiton mieheltä joka tarjosi itseään hierottavaksi 100 aud/30 minuuttia -hintaan. En tiedä mitä kohtaa lastenhoitoilmoituksesta se ei ymmärtänyt (tai voihan jokainen tajuta lastenhoidon ihan omalla tavallaan). Creepy!

Oon saanut myös kaks ihan oikeeta työkyselyä (tai ainakin luulen että ne on oikeita, ikinä ei voi olla varma..) Toinen äiti tarvitsee nannya  arkiaamuisin (ma-pe) 10-vuotiaalle tytölle joka on autistinen ja jolla on add (attention deficit disorder). Tarkoituksena ois tehdä tytön kanssa aamuisin ennen koulua jotain liikunnallista niin että koulussa keskittyminen ja opiskelu olisi helpompaa. Mun tehtävänä olisi myös saattaa tyttö kouluun tämän jälkeen.


Toinen äiti tarvitsee nannya 2,5 -vuotiaalle tytölle joka tiistai ja torstai -aamuisin elokuun 14 päivä alkaen. Tämä on koko päivän duuni; klo 8 am - 6.30 pm. Vastasin myös tälle äidille olevani kiinnostunut hommasta mutta halusin neuvotella palkasta sillä mun mielestä mulle tarjottu 10 aud/h on liian vähän ottaen huomioon mun alan koulutuksen ja työkokemuksen. Mun mielestä tällasta kymmenen dollarin tuntipalkkaa maksetaan 16-vuotiaalle koulutytölle... Periatteessa toikin ois tolla palkalla viikossa kuitenkin 200 dollaria mikä on parempi kuin ei mikään. Mä maksaisin sillä jo kuukauden joogan ja muuta. Kumpikaan äiti ei oo ottanu nyt yhteyttä joten mä laittelen molemmille vielä sähköpostia mahdollista kiinnostusta kohtaan. 


Mulla on ilmoitus myös "my super nanny" välitysfirman sivuilla, joten toivon että yhteydenottoja tulis enemmänkin. Oon nyt hommaamassa Blue cardia joka vaaditaan (ainakin virallisempiin töihin) täällä jokaiselle joka työskentelee alle 18-vuotiaiden kanssa mutta ainakin toinen näistä äideistä kyseli heti sen perään. Näin ei kaikki "hierontasedät" pääse työskentelemään lasten kanssa ja on mun mielestä on kia sanoa että on Blue card, näin saa varmaan enemmän hommiakin.
 
Meillä on nyt mun rekisteröitymishommat käynnissä. Toisin kuin luulin, en saakkaan tehtyä mun rekisteröintiä Fitness Australialla. Ne ei siellä "hyväksilue" tutkintoa vaan se täytyy ensin hoitaa muussa paikassa (ESSA-exercise and sport science australia tai EREPS -European register of exercise professionals) ja vasta sen jälkeen ne voi rekisteröidä mut Australian fitness ammattilaiseksi. 


Nää rekisteröitymisjutut on niin monimutkaisia ja aikaa (ja rahaa) vieviä, mutta ne on taas sellasia juttuja mitkä on vaan pakko tehdä ja maksaa. Me ollaan nyt tekemässä tuota mun tutkinnon "hyväksilukua" EREPS:in kautta koska se oli vähän yksinkertaisempaa euroopassa kun ausseissa. Mulle on nyt sieltä ehdotettu vastaavuudeksi certificate III joka on kuntosalirekisteröinneistä toiseksi korkein. Jos haluan tehä PT:n hommia, tulee mulla olla IV eli ylin rekisteröinti mutta ryhmäliikuntaa voin ohjata jo II tason rekisteröinnillä.

Tämä mulle tarjottu III taso on mun mielestä ihan naurettava koska mä oon opiskellu täys päiväisesti 3,5 -vuotta ja täällä IV tason rekisteröinnin ja PT:n hommiin pääsee seitsemän viikon koulutuksella!! Ja siis mun opiskelut ei muka vastaa sitä mitä ne käy läpi siiä koulutuksessa... Soiteltiin tämän takia myös vielä tonne ESSA:lle ja sieltä sanottiin että niiden mielestä mun pitäisi saada korkeampi taso kuin EREPS tarjoaa. Ajateltiin nyt kuitenkin tehdä niin että otan tuon eurooppalaisen tarjoaman III tason ja sitten myöhemmin yritän saada ESSA:lta korkeamman rekisteröinnin. ESSA:n rekisteröinti on niin paljon kalliimpi ja monimutkaisempi ja lisäksi ne tarvii paljon käännätettyä paperia (johon meillä ei oo nyt varaa) joten ei voida tehdä sitä vielä. Voinhan mä alottaa vaikka ryhmäliikunnan ohjaukset tolla III ja sitten miettii myöhemmin mitä teen. 

Mulla oli jo suomessakin suunnitelmana tehdä PT -koulutus täällä, joten mä ihan mielelläni meen koulutukseenkin kunhan saan rahat kasaan. Hinnat niihin on about 2700-3000 aud.Vaikka mulla ois mikä rekisteröinti ja taso niin ilman aussi ensiapukurssia mä en voi tehdä täällä mitään, joten sen suorittaminen on nyt mun seuraava etappi. Kai se sitten suomessa hoidetaan eri lailla nyrjähtänyttä nilkkaa tai annetaan elvytystä...

Riku odottaa vieläkin sen rekisteröintiä. Asiassa voi mennä vielä kuulemma 4-6 vkoa mutta onneksi se on saanut ihan mukavasti kokki/tiskaus -vuoroja tällekkin viikolle. Torstaina mennään käymään nurse välitysfirmassa hoitamassa kaikki asiat kuntoon niin että sitten kun rekisteröinti tulee niin se voi aloittaa työt heti ilman paperisotkuja. Ne lupas myös ettiä Rikulle mahdollisia töitä mihin ei ehkä tarvisi sairaanhoitajan rekisteröintiä. Tästä tiedetään lisää kuitenkin vasta torstaina.

Että saatais vähän väriä blogiin niin laitan piristykseksi muutaman kuvan Cardamom pod vegetarian -ravintolasta misä oltiin syömässä viikonloppuna. Ihana paikka ja ihanaa ruokaa! Moussaka oli niin hyvää. Taas yks paikka lisää vieraita varten!







Halit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti