perjantai 13. huhtikuuta 2012

CV-hommia ja muuta järjestelyä

Oon kasaillut tuota mun CV-kansiota tässä aina välillä muiden hommien ohella. Oon nyt saanut melkein joka salilta työtodistuksen ja ihana kun ne on kirjotettu englanniksi niin kuin pyysinkin; aussihommia silmälläpitäen. Lisäsin kansioon vielä Zumba-, Afropowerdance- ja kahvakuulaohjaajatodistusten lisäksi kadonneena olleen Bodypump-lisenssitodistuksen ja nythän mä vaikutan ihan kansiotakin kattomalla liikunnanohjaajalta! Laitoin sinne vielä myös koulusta saatuja todistuksia, kuten uimaopettajan pätevyyden antavan todistuksen ja yleisurheilun ohjaajakurssin todistuksen. Sitten oon tietenkin liittänyt vielä vanhat koulutodistukset ja muita pienempiä juttuja mukaan.

Mä mietin noiden todistusten käännättämistä, mutta en oo ainakaan vielä käyny käännättämässä mitään, koska se on niin hitsin kallista ja toisaalta en tiedä tarviiko niiden olla niin virallisia, että on käännätetty ihan oikealla kääntäjällä.. Meinasin, että käännätän näitä vasta sitten jos joku haluaa ja säästän muutaman euron nyt... Eiköhän Australiassakin joku suomea käännä? Mun mielestä mulla on nyt tärkeimmät todistukset jo kirjotettu englanniksi, eli ne työtodistukset ja suositukset ja sitten jos tutkintotodistuksenkin saa myös englanniksi kunhan vaan muistan sen pyytää. Noi lajikohtaiset ohjaajakoulutustodistukset on tietenkin kans suomeksi (ja osa ruotsiksikin!), mutta niissä on kaikissa oikeat logot ja muut allekirjotukset mukana ja ainakin zumbassa ja bodypumpissa mun ohjaajatiedot on käsittääkseni nähtävillä netissä tms.

 Lesmillsillä on sellainen sääntö, että jos ei käy tiettyä määrää jatkokoulutuksissa/vuosi, menetät sun ohjaajalisenssin ja sen takia laitoin sähköpostia vielä tuosta mun Bodypump-lisenssistä. Oon koulutuksissa kuullut, että oman ohjaajalisenssin voi laittaa tauolle, "jäihin", ja tällöin ei tarvi miettiä sitä, että lisenssi jotenkin vanhenis.Vaikka mä haluan ohjata australiassakin, niin laitan siltikin sen tauolle ennen kun lähetään, niin ei sit tarvi stressata siitä. Sitten kun haluan alkaa taas ohjata, niin mun tarvii käsittääkseni vaan ilmottaa sinne, että jatkan ohjauksia. Mun pitää kuitenkin vielä tarkistaa, täytyykö tauon jälkeen kuvata aina itsensä ohjaamassa ja varmistaa Lesmills-porukka siitä, että homma on edelleen hanskassa vai kuinka se menee. No, joka tapauksessa pyrin löytämään oman alan töitä mahdollisimman nopeesti ja niin, ettei ton lisenssin tarvis kauheen kauan jäätyä.

Mulla on jumppia suomessa enää kaks viikkoa! Tuntuu jotenkin niin oudolta. Oon niin tottunut ohjaamiseen ja siitä on tullut niin osa mun elämää, mutta on kyllä ihanaakin ottaa ainakin hetkeksi taas asiakkaan rooli. On ihanaa mennä jumpalle silloin kun huvittaa ja silloin kun itelle sopii, ilman yhtään mitään stressiä. Tällä viikolla oon kertonu mun asiakkaille meidän lähtemisestä ja ne on ollu tosi ihania ja kannustavia, vaikka mua kuulemma tuleekin ikävä. Tuun kaipaamaan erityisesti mun bodytunteja, tai siis oikeastaan niitä asiakkaita jotka siellä käy. Bodyssakin on käynyt samat naiset niin kauan, että huomaan heti jos joku puuttuu tai on pois "omalta paikaltaan". Nyt tarvii tää kaks viikkoa jaksaa painaa ja vetää vielä täysillä, vaikka jotenkin ajatukset on jo vähän muualla kuin hartiabiisin koreografiassa.

Mulla on jo matkakirjakin mietittynä! Oon päiväkotityöaikanani lukenut paljon Torey Haydenin kirjoja ja hetki sitten löysin kaupasta sen uuden "Viattomat"-kirjan. En oo voinut ostaa sitä vielä, koska en oisi kuitenkaan pystynyt pitää näppejäni erossa siitä ja siellä se on edelleenkin (tai ainakin toivottavasti on) kaupan hyllyllä. Mä koitan odottaa vieläkin hetken, ennen kun meen ostamaan sen koska niin kun sanottu, se polttelis ihan liikaa kotona ja ihan niinkun mulla ei nyt ois muuta hommaa kun lukea kirjoja...

Matkakirja nro. 1


Huomenna me lähetään nyt sit aamusta sinne Ouluun tekeen sitä Rikun IELTS kielitestiä. Lunastan lupaukseni ja lähden mukaan kaveriksi siitä pitkästä testiajasta huolimatta. Soitin sinne Oulun kuntokeskukseen ja sinne maksaa vain 15 euroa päiväpassi, jolla pääsisin koko lauantain jumppailemaan. Sain kuitenkin toisenkin loistoidean; Oulussahan on Oulun Eden jossa mä en oo ikinä ollu! Onko surullista mennä yksin kylpylään jos mies on kielitestissä? Ei mun mielestä.



2 kommenttia:

  1. ei ole, vietät kivan päivän siellä. tsemppii rikulle testiin. mikä se teidän tarkka päivä on, millo te lähette helsingistä. ku mietin, et voitais pitää teidä läksiäisbileet vaikka mun kämpässä helsingissä, mihi voisitte kutsua kaikki kavereitanne.

    VastaaPoista
  2. Kiitti kivasta tarjouksesta! :) ei olla vielä päätetty koska tullaan helsinkiin (ollaan siellä nyt vappuna!!) me lähetään 28.5 joskus aamulla 8 aikaan... ollaan kuulolla noista pirskeistä! :)

    VastaaPoista