tiistai 24. huhtikuuta 2012

Elämä on valintoja

 "Pelkäämme aina, kun haluamme jotain uutta. Jos haluamme jotain uutta, meidän on kohdattava pelkomme" -Merja Mähkä

 Blogin aloituslause on niin totta ja voin niin samaistua tohon lauseeseen. Se on vähän sama asia kun nainen menee kampaajalle ja haluaa "kaikkea ihanaa ja uutta" mutta ei saisi kuitenkaan leikata, ei värjätä tai mitään muutakaan... Haluaapa sitten muutosta vaan hiuksiin tai johonkin isompaan, on omien pelkojen kohtaaminen aina se ensimmäinen askel kohti muutosta. Elämä on valintoja ja jokainen tekee oman elämän omilla valinnoillaan.

Maaliskuun Cosmopolitanissa mainostettiin kirjaa josta innostuin heti. Merja Mähkä:n " Ihanasti hukassa ja miten sieltä pääsee pois, 543 päivän reppumatka"-kirja on vasta menossa "lähteminen"-kappaleessa, mutta siltikin se on jo kolahtanut.  "Lähteminen" -kappaleessa kirjan kirjoittaja haaveilee reissuun lähtemisestä ja pohtii elämän valintoja oikestaan samalla tavalla kuin mäkin nyt.  En oo vielä päässyt tätä lähteminen -kappaletta pidemmälle niin kirjassa kuin omassa elämässäkään mutta jännityksellä odotan kaikkea tulevaa.

Merja Mähkä, ihanasti hukassa ja miten sieltä pääsee pois

Me ollaan alettu seurata Rikun kanssa netistä Australian The Voicea. Niinkun aina, niin taas on ohjelma ja esiintyjät vähän eri tasoa kun Suomessa. Tuomaritkin on tosi jees ja siitä innostuneena innostuin kuuntelemaan Sealin biisejä. Tää on vasta karsintavaiheessa, joten vielä tässä vaiheessa ei oo ehtiny muodostua omia lemppareita, mutta tätä saadaan seurata nyt sitten Ausseissakin, joten varmasti löydetään molemmat omat suosikit. Mä oon voittanu Rikun jo American Idol -veikkauskisassa ja tietenkin haen vaan voittoa tästäkin!

Taas yks pakollinen jumppapäivitys! Huomenna nää kuitenkin loppuu mun viimeisien ohjauksien myötä. Tänään vedin ihan viimeiset jumpat sellasessa  kuntokeskuksessa missä oon ollut töissä melkein koko mun Rovaniemi ajan ja itkuhan siitä tuli kun asiakkaat tuli halaamaan ja toivottamaan "hyvää loppuelämää" viimeisen tunnin lopuksi. Sain yhdeltä asiakkaalta lahjankin! Pienen hopeisen neliapilan, minkä ripustin heti roikkumaan mun avainnippuun. Jotenkin vasta nyt kun on ollut lähtemässä pois, oon tajunnut sen miten tärkeä oon ollu tai oikestaan mun tekemä työ on ollut monelle ihmiselle. Asiakkaat tekee tunnin ja oon saanut ohjailla tunteja kyllä mun mielestä yhdestä parhaimmista kuntokeskuksista just näiden ihanien ja avoimien asiakkaiden takia.
 
Me otetaan varaslähtö vappuun ja lähdetään perjantaina Helsinkiin näkemään kavereita. Ihana päästä taas hetkeksi pois matkajärkkäilyjen keskeltä ja tehdä jotain muuta. Mulla on tonne reissulle oikestaan nollabudjetti, joten meinaan ottaa lenkkikamat mukaan ja päästä ainakin juoksemaan. Sunnuntaiksi ollaan suunniteltu Fazerin brunssia! Ens viikolla otan vielä kaikki ilot irti Suomen sosiaali ja terveyspalveluista ja meen hammaslääkäriin ennen muuttohommia. Sen jälkeen alotan meidän oikeet muuttohommat ja lähden viemään ensimmäistä tavarakuormaa Seinäjoelle. Odotan jo niin paljon kotiin menoa!

Ps. Riku pudotti tänään iPhonensa ja mäsäksihän se meni... Lohdutukseksi se sai Soneralta jonkun varapuhelimen kahdeksi viikoksi ja voi että sen elämä voi olla nyt vaikeeta ilman puhelimen nettiä ja timanttipeliä. Welcome to my world!

3 kommenttia: