keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Ruisleipää ja maratonhaaveita

Oon tässä lueskellut aina kun on ollut aikaa, Australiassa asuvien suomalaisten Dundernews-internetsivuja. Siellä on tosi paljon hyvää asiaa liittyen oikestaan ihan joka asiaan viisumista kissanruokaan. Eilen luin mielenkiinnolla ruisleipäkeskustelua ja ausseissa asuvien suomalaisten vinkkejä siitä, mistä sitä "oikeaa" tai ainakin lähes oikeaa ruisleipää voi löytää. Riku haaveilee "ihanasta vaaleasta aussileivästä" mutta mä oon ruisleivän syöjä henkeen ja vereen. Onneksi noilta sivuilta selvis että ruisleipää löytyy Gold Coastiltakin, mutta reissumiehen ja ruispalan voittanutta ei kyllä oo. Joka paikasta ei saa ruisleipää ja siellä ihmiset tekee "ruisleivän hakureissuja", vähän samalla tyylillä kun täällä haetaan nuuskaa ruotsista. Sitten pakastin täyteen leipää ja aijjettä! Pitää ottaa heti ylös ne kaupat missä sitä myydään. Joissain paikoissa sitä myytiin vain tiettynä päivänä viikossa... Mulla on muitakin tärkeitä ruokajuttuja minkä olemassaoloa tarkistelen Rikulta aina välillä. Mua on kiinnostanu esim. onko Australiassa raejuustoa, maitorahkaa, homejuustoa...Kaikkea hyvää mitä ilman en vaan voi olla. Ollaan Rikun kanssa juteltu, että mennään ekana ruokakauppaan ja vaan kävellään kaikki käytävät ja hyllyt läpi ja katellaan mitä ruokia siellä on. Odotan erityisesti niitä ihania tuoreita hedelmiä!

Oon nyt innostunut juoksemisesta ja löydettiin netistä mainos Gold Coast Airport Marathonista heinäkuun eka päivä. Mä oon jo kauan halunnut osallistua johonkin juoksutapahtumaan ja nyt oon sit päättänyt osallistua tonne. Matkoja on monta eripituista, mutta mulla on vaihtoehtona nyt half marathon tai sitten kokonainen marathon. Nettisivujen mukaan tämä on australian tasaisin maraton ja mitään mäkiä mä en kestäiskään. Aikatavoitetta mulla ei ainakaan vielä oo, enkä sellasta varmaan aio hankkiakkaan. Puolikas ei sinänsä oo mulle haaste ja siksi mietinkin, että jos alkaisin oikeesti treenaamaan, niin voisin ihan hyvin pärjätä kokonaisellakin.  Kunnon puolesta varmaan jaksaisin, mutta sitten kun on Bodypumpin ja Zumban kuluttamat polvet jotka ei aina meinaa pysyä mukana ihan tavallisessakaan elämänmenossa. Nyt ois vaan tärkeetä alkaa treenaamaan pitkää lenkkiä niin, että jalat ja polvet alkais tottua rasitukseen. Viimeinen ilmoittautuminen tapahtumaan on onneksi vasta edellisenä päivänä, eli mulla on vielä hyvin aikaa tässä fiilistellä ja päättää mitä teen. Puolikkaalle meen ainakin! Samaan aikaan maratonin kanssa kaupungissa on myös Sport&leisure-messut jonne haluan myös mennä. Sieltä voi löytyy hyviä työkontakteja ja muutenkin siellä oli netissä näkyvillä jo monia mielenkiintoisia näytteilleasettajia. Ihanaa kun voi jo suunnitella elämää ja menemisiään siellä!

Kuva Gold Coast Airport Marathonista ja meidän tulevasta kotikaupungista.


 Mun "kaapintyhjäysviikot" jatkuu ja tänään sain heittää roskiin taas yhden tyhjän hoitoainesuihkepullon. Mä en tiedä mistä se johtuu, mutta koen jotenkin niin syvää tyytyväisyyttä itteeni kun saan kulutettua jonkun jutun loppuun ja heittää tyhjän paketin roskiin. Mä tein tästä joskus myös galluppia facebookissa ja mulla on muitakin kohtalotovereita! Mä en oo ikinä ollu kauheen pihi ihminen (enkä oo nytkään), mutta kun tiedän että lähetään, niin en haluis ostaa mitään sellasta mitä ajattelen, että en voi käyttää loppuun tai sitten vastaavasti ottaa mukaan matkalaukkuun. Aluksi esim. jätin hoitoaineen kauppaan koska päätin, että pärjään ilman (ja oikestaan se oli hyvä koska nyt oon joutunu käyttään noita vanhoja hoitoainesuihkeita), sitten oon pihdannu hammastahnasta ja tänään mua harmitti kun ostin kaupasta uuden broilerimausteen vaikka meillä olikin jo yks lähes täysi kotona. Jotenkin ihan hassuja juttuja huomaan itessäni, vaikka tällanen ajattelutapa ois kyllä kieltämättä fiksua ihan aina.

Ps. Meillä Lapin kevät antaa taas parastaan; lunta ja räntää sataa vaakatasossa ja lenkille saa kohta pukee taas nastat tai vähintäänkin goretexit jalkaan. Pekka Poutakin sanoi teeveessä että "lämpenee, vaan ei Lapissa".


3 kommenttia:

  1. nauroin tolle broilerimausteelle hehheh sua, voih millon mekin ehdittäis nähdä!!!!! <3

    VastaaPoista
  2. tää on kyllä jo ihan surkeeta kun ei olla vieläkään nähty. oisin halunnu vappuna sinne mutta riku halus helsinkiin ja mennään nyt sit sinne silloin! tuu säkin!!!?

    VastaaPoista
  3. Oi Laura, ihanalta näyttää tuleva kotikaupunkisi ja kaikki muukin! Oon täällä salaa seuraillut juttujasi :)

    VastaaPoista