lauantai 21. huhtikuuta 2012

Lauantaikuulumisia

Hommattiin tällä viikolla Skype Premium. Se eroaa tavallisesta Skypestä muun muassa niin, että nyt voidaan liittää videopuheluihin monta eri ihmistä ja kaikki pystytään jutella toistemme kanssa samaan aikaan, niinkun ryhmänä. Saatiin myös valita yks maa, minkä lankapuhelimiin voidaan soittaa ilmaisia puheluita ja siihen valittiin Suomi. Kunhan mulla on vaan tarpeeksi uus ja hieno puhelin sekä nettiyhteys, niin mä voin soittaa Australiasta äitille (tai jonkun muun lankapuhelimeen... Kenellä muilla on vielä lankapuhelin?!)  kotiin vaikka lenkiltä. Eikä maksa mitään! Tai maksoi se vähän, mutta mun  mielestä tosi vähän; 48 euroa vuodessa. Käyttö on rajatonta, mutta suosituskäyttömäärä oli 10 000 minuuttia kuukaudessa eli noin kuusi tuntia päivässä. Käytännössä tää on mun mielestä kuitenkin rajaton, koska aika harvoin mä tuun puhumaan yli kuutta tuntia päivässä Skypessä tai edes puhelimessakaan.

Oon katellut HongKongin säätä ja siellä on toukokuussa, ainakin näistä ennusteista päätellen, tosi hikiset oltavat. Lämpötila on lähes 30 astetta ja ilmankosteus on lähellä 100 prosenttia. Vesisateita tulee aina vähän väliä mutta toivottavasti ei kauheesti sataisi silloin kun me ollaan siellä. Mä oon miettiny mun matkustusvaatteita ja sitä mitä ois järkevä pukea lentokoneeseen. Mun mielestä lentokoneissa on aina kylmä, joten sinne pitää olla jotain lämmintä vaatetta. Mun matkustusvaatteina tulee olemaan varmaan leggarit ja joku pidempi neule monestakin syystä. Ensinnäkin leggarit on mukavat päällä ja mikä tärkeintä,  niiden kanssa voi istua lähes missä tahansa asennossa. Lisäksi ne on paljon siistimmät kun collarit tai muut rennot housut. Sitten jos yläosana on joku lämmin (tarpeeksi pitkä, leggins are not pants!) neulepaita, niin ne leggarit voi ottaa vaikka pois sitten jos maissa on liian kuuma. Farkuissa en vois matkustaa ikinä noin pitkää matkaa, saisin varmaan jonkun veritulpan niistä! Löysin kuvan neuleesta jota oon nyt katellut. Ihan niinkun mulla ei jo kotona ois matkustusvaatteita mutta mulla ei oikesti oo kun mustia pitkiä neuleita enkä halua mustaa. Ja sitäpaitsi mun mielestä raita sopii täydellisesti yhteen mun uuden Merimieskassin kanssa.
Livia tunika, Gina Tricot





Ens viikko on mun viimeinen jumppaviikko ja oon eilen ja tänään ohjannut jäähyväisjumppia Bodypumpissa ja TBC:ssä sekä tämän aamun Bodyssa ja venyttelyssä. Bodyssa naiset oli lähteny liikkeelle ja 20 hengen salissa oli mun lisäksi 28 naista! Mahtava fiilis ohjata viimenen tunti superporukalle. Multa tuli oikesti melkein itku kun kerroin että tämä on viimeinen tunti ja että ollaan lähdössä pois. Body on ollu mulle jotenkin ihan erilainen tunti kuin kaikki muut. Nyt on vähän sellanen tunne kun olis lapsensa jättänyt. Toivon niin että pääsen Australiassa mukaan niiden ryhmäliikuntajuttuihin ja siis erityisesti ohjaushommiin, koska tota tuntia ohjatessani huomasin taas sen, että se on niin mun juttu. On ok olla ohjaamatta hetken aikaa ja katella vähän meininkejä, mutta pitää kyllä pikana saada siellä hommat rullaamaan kunnolla tai oikestaan lähinnä ehkä uskaltaa aloittaa työt siellä vieraalla kielellä.

Laitettiin Rikun kanssa eilen veto pystyyn. Koska meille on tulossa Australiaan niin paljon ihmisiä kylään (tai näin ainakin on luvattu...), niin lyötiin vetoa keskenämme siitä, kuka tai ketkä mahtaa tulla ekana. Molemmilla on omat veikkauksensa, mutta niistä ei voi puhua sen enempää koska haluan voittaa rehellisesti. Tietenkin meillä on sovittuna tähän myös panos jonka häviäjä (Riku) joutuu järjestämään sitten niin voittajan (mun), kuin tämän ekana tulevan vieraankin iloksi. No olipa voittaja tai häviäjä kuka tahansa, on ensimmäiselle vieraalle kuitenkin tiedossa jotain kivaa! (muille lopuille ei keksitäkään varmaan mitään ;) ) Nyt jokainen varaamaan lentolippuja veronpalautusrahoilla ennen kun ne on tuhlattu johonkin turhaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti