maanantai 9. huhtikuuta 2012

Pääsiäisähky

Muistan jostain ravitsemuksen kirjasta sellasen sivun missä on kuva suomalaisten vuoden "herkutteluympyrästä". Ympyrässä on kuvattu ne jaksot jossa me yleisimmin herkutellaan ja myös diettikaudet näky siitä. Diettikaudet seuraa tietenkin näitä mässykausia ja pääsiäinen oli just yks näistä mässykausista joulun ja juhannuksen kans. Meillä on ainakin toteutunu tää kuva ihan 100-0 ja ollaan herkuteltu koko pääsiäinen ja joka paikassa. Torstain ja sunnuntain välillä ollaan syöty muun muassa hesessä, mäkissä, kotipizzassa ja wingstonissa, sekä paistettu makkaraa ja syöty suklaata ja sipsejä. Taidetaan olla aika paljon plussan puolella, eikä ainakaan mua haittaa yhtään vaikka on kaupat kiinni eikä oo mitään ruokaa jääkaapissa. Onneksi meidän puntarista on patterit loppu niin mitään ei voi todistaa oikeeksi. Niinkun siinä kuvassakin, niin mässykautta seuraa diettikausi ja se alkaa tänään. Uhkasin tehdä tuplalenkin ja illalla mennään vielä salille yhessä. Mä oon taas innostunu juoksusta ja se on tosi rentouttavaa silloin kun se rullaa.

Meillä oli tosi ihana pääsiäinen! Tehtiin miniloma Leville Hennan ja Pekan vuokramökille. Oltiin laskemassa ja kylpylässä ja vaan syötiin(!!), saunottiin ja hengailtiin. Oli taas kiva kun sai vaan olla, eikä tarvinnu elää tätä muuttokautta. Taas sai heittää hetkeksi aivot narikkaan ja mä nautin siitä niin paljon. Kyllä me asiasta varmaan puhuttiin jollain tasolla joka päivä, mutta jotenkin se oli siltikin paljon stressittömämpää. Pekka ja Hennakin on tulossa Australiaan jossain vaiheessa ja juteltiin just työjutuista ja muusta. Siksi se olikin ehkä kivempi  jutella näistä jutuista koska ei puhuttu vaan meistä ja meidän menemisistä ja haluamisista vaan myös Hennan ja Pekankin suunnitelmista. Hennan haaveammatti siellä on mm. Boost juice- mehubaarin työntekijä!

Mökkiä siivoillessani mietin meidän rollon asunnon siivoamista ja sitä, miten hyvin kaikki paikat pitää hinkata ja puunata sit ennen kun lähetään. Seuraavaa tulijaa varten pitää olla kaikki kondiksessa ja muuttovalmiina. Vaikka tää ei ookkaan mikää läävä vaan ihan perus siisti, niin siltikin tässä tulee olemaan hommaa. Ja sitten kun Riku on sitä "eikai me ny vessanpönttöjä pestä"-tasoa. Me ei oikestaan kyllä edes tiedetä tämän asunnon kohtaloa, tai siis sitä että onko tänne tulossa joku vuokralainen. Kun meidän kautta ei nyt kukaan oo tulossa, eikä vuokranantajasta oo kuulunu mitään. Silloin kun mä muutin tänne ja tulin kattoon asuntoa, niin täällä oli silloin vielä edellisen vuokralaisen tavarat ja vuokrasoppari voimassa. Paljon mahdollista on, että tästä on nytkin tulossa jotain näyttöjä ennen kun muutetaan pois. Niin vähän aikaa enää siihen kun muutetaan täältä. Muutamaa päivää yli kuukausi!

Rikulla on tän viikon lauantaina Oulussa se IELTS kielitesti mistä oon kirjotellut joskus aikaisemmin. Yli kuuden tunnin testiin sisältyy ihan kaikkee: puhumista, kirjottamista, kuuntelua... Jotta Riku saa luvan tehä töitä aussisairaalassa, niin sen pitää päästä siinä testissä tietylle tasolle, mikä on asetettu aika korkeelle. Ollaan sovittu, että lähetään sinne yhessä mutta nyt kun kuulin että se testi on niin pitkä, niin aloin perua mun lupauksia. Enhän mä keksi siellä mitään tekemistä yli kuudeksi tunniksi ja just vielä se, että mä en voi ostaa mitään! Jos mä en keksi mitään tekemistä, niin mä voin mennä vaikka salille siellä. Oulussa on ihana kuntokeskus jossa on järkätty paljon jatkareita missä oon ollu mukana. Samassa kuntokeskuksessa on myös sellaset ihanat riipputuolit jollaset mä haluan meidänkin kotiin. Voisin käydä ottamassa vaikka kuvat niistä niin voin sitten kuvien kanssa ettiä samanlaisia ausseista!

Pääsiäisähkyn aiheuttaja nro 103

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti