keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Keskiviikkokivaa

Kaivosmiehetkin tarvii ruokaa ja siksi Rikun isä lähtee viikonloppuna kokkikeikalle Gladstoneen yli kahdeksi viikoksi. Ollaan vissiin onnistuttu esittämään niin hyvin autottomia raukkoja että Risto tarjoutui lainaamaan meille omaa autoaan täksi ajaksi. Pienen vakuutusmuuttelun jälkeen (munkin mahdolliset törttöilyt korvataan yms...) tänään oli mun autoilupäivä ja pääsin testaamaan Riston autoa pitkin Gold Coastin teitä. Tämä oli mun kolmas autoilu kerta Australiassa ja hyvinhän se meni (paitsi että täällä käytetään liikenneympyrässä vilkkua vähän eri tavalla kuin suomessa..?) Jotenkin liikenteeseen ja sen väärin päin -menemiseen on tottunu jo niin hyvin kolmen kuukauden pyöräilykauden aikana että vasemman puoleinen liikenne tuntuu jo ihan normaalilta. Niiiin, me ollaan oltu täällä jo muutamaa päivää yli kolme kuukautta!

Aloitettiin autoilupäivä aamu kymmeneltä niin, että mä lupauduin (pienen painostuksen ja vihjailun alaisena) jopa luopumaan mun lähes keskiviikkoaamun perinteeksi tulleesta Bodystepistä. Hyppäsin auton rattiin ja Ristolla ja Pirjolla oli jo valmiina suunnitelmat siitä mihin me ajettaisiin. Yllätykseksi auton takaluukusta löytyi piknik -kamat joita käytiin vielä porukalla täydentämässä kaupassa. Ajettiin osavaltion rajan yli New South Walesin puolelle ja löydettiin aivan ihana hiljainen rantapätkä pienen forest walkin päästä. Mä pystyin jo nähdä mun ja Tiinan (enää 107 päivää!) pyllyn jäljet hiekassa...


Rantafiilistelyn jälkeen etittiin sopivaa piknik -paikkaa muutamastakin kohdasta (tuuli, oli kylmä, varjo...) ennen the-paikan löytymistä. Mahat täyteen ite tehdyistä superhampurilaisista ja jälkkäriksi mansikoita, nami! Mä lupasin vielä viedä porukan kahville ja kuskina sain tietenkin minä valita paikan. Jännää!! Ollaan muutaman kerran pyöräillessämme ajeltu Commune -kahvilan ohi joka on taas vähän Rovaniemen Kauppayhtiötä vastaava super ihana retrokahvila. Tällaset paikat vaan vetää mua puoleensa niin paljon! Rennossa ja kotoisassa paikassa oli mun mielestä kaikki kohdillaan ja maitoon tehty Chai -tee maistui niin hyvältä. Yummy! Tee tarjoiltiin ihan täydellisestä, mintun vihreästä tea potista ja jos mä oisin yhtään näpistelyyn taipuvainen, olis se varmaan pudonnut vahingossa mun laukkuun... Taas yksi uusi lempparikahvila!

Commune!
Chai with milk -my favourite
Keskiviikko illan kruunaa vielä jooga jonka takia oon ollut välillä valmis lopettamaan kaiken muun liikuntaharrastukseni. Oon kehittynyt niin paljon ja maanantain tunnin jälkeen taivuin ekaa kertaa spagaattiin ala-aste vuosien jälkeen. Mikä mahtava fiilis! Bikram on sanonut: "You have to go to the hell to get to heaven".

1 kommentti:

  1. ihanaa kun taalta bloginpuolelta kuulee koko perheen kuulumisia ja menoja ja meininkeja samalla <3 sit ku makin tuun ni tehaan kans kaikkee niin kivaa!

    VastaaPoista