sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Neljä kuukautta australiaa!

1st of June - 1st of October. Time flies ja se on huomenna jo neljä kuukautta australiaa! Toivon että mä en oo 50 -vuotias ennen kun edes huomaan sitä... Tehdäänpä pieni tilannekatsaus ja katotaan mihin ollaan päästy tämän neljän kuukauden aikana.

Pakolliset paperit: Check!
Koti: Check! (vaikkakin keskeneräinen..)
Lauran työt: Check!
Rikun  työt: X
Englannin puhumisen pelon poistaminen: Check!
Auringonotto: Check!
Surffaus: Check!
Kokonaisen jumppatunnin ohjaaminen englanniksi: X
Kaverit: tavattu uusia mukavia tyyppejä joissa kaveripotentiaalia
Kengurun ja koalan näkeminen: X

Taas alkaa olla yks viikonloppu takana päin. Meillä on (taas) pidennetty viikonloppu koska huominen maanantai on public holiday -Queens birthday. Mun mielestä tää on jo toinen kuningattaren synttäripäivä mitä juhlitaan meidän täällä neljän kuukauden olon aikana mutta eipä se mitään. Mun suunnitelmissa on ainakin nukkua pitkään ennen klo 9.30 alkavaa jooga.

Eilen juhlittiin Brisbanessa Riverfire -juhlaa Karenin vieraina. Riverfire oli Brisbanessa kuukauden kestäneen Brisbane festivalin päätösjuhla jossa ihmiset kokoontui joen varrelle kattomaan valtavaa, puolen tunnin kestävää ilotulitusta ja valoshowta. Karenin asunnolta me nähtiin tämä kaikki ihan parhaalta paikalta. Hienohan se oli mutta vielä vähän köyhänä ja rahattomana en tietenkään voinu olla miettimättä sitä rahamäärää mitä sen puolen tunnin aikana ammuttiin taivaalle.

Brisbane river ilta-auringossa
Fireworks!

Vaikka rakastankin asua rannan lähellä vähän rennommassa ympäristössä niin voi että mä rakastan myös kaupunkeja! Niissä on niin oma tunnelmansa ja mahdollisuudet kaikenlaiseen tekemiseen. Sanoin jo Rikulle että pienten kaupunkien tyttönä haluaisin joskus asua ihan oikeassa, isossa kaupungissa ja oonkin jo päässäni ehtinyt rempata ja sisustaa meidän tulevan kaupunki Loft -asunnon. Brisbane on ainoa isompi kaupunki missä ollaan käyty ja se on mun mielestä tosi kiva ja jotenkin "urbaani".

Sunnuntai aamu aloitettiin ehkä parhaalla mahdollisella tavalla. Aamupalan jälkeen lilluttiin varmaan ainakin tunti taloyhtiön ulkoporealtaassa sekä saunottiin kaikki neljän kuukauden patoutumat. Miten ihanaa ja rentouttavaa! Päivää jatkettiin Paddingtonissa, ihanassa rennossa kaupungin osassa kahvin (teen) merkeissä taas uudessa ja kivassa kahvilassa. Mä en kyllä ikinä kyllästy kahviloihin!


Paddington, Brisbane

Brisbanetuliaisia: uudet kynsilakat ja rannekorut!
Oisin ollu valmis jäämään Brisbaneen vielä toiseksikin yöksi mutta tänään oli mun työkaverin pool partyt joihin oltiin luvattu mennä, enkä kehdannut jättää menemättä vaikka mietinkin jo erilaisia sairausvaihtoehtoja joiden avulla voisin perua menemisen. Ois ollut ihana jäädä Brisbaneen viettämään päivä kaupungilla ja puistoissa mutta loppujen lopuksi oli kuitenkin kiva kun käytiin bileissä, koska näin monia työkavereita eka kerran töiden ulkopuolella ja jokainen tietää että  on ihan erilaista nähdä ihmisiä sillä tavalla ja ilman töiden tuomaa painetta yms.. On oikestaan hirveen mielenkiintoistakin nähdä ihmisiä ilman työ uniformua ja päästä vähän tietoiseksi kaikkien omasta persoonallisesta tyylistä ja muusta.

Pool party auringonlasku

Neljän kuukauden aikana aurinko on haalistanut mun tukan vaaleammaksi kuin ikinä ja haaveilenkin nyt uudesta hiusväristä. Oon jo hetken aikaa miettinyt "dip dye" -tyylistä hiusväriä jossa hiusten latvat on tyveä vaaleammat. Tämä näyttää mun mielestä niin kivalta kun sen pitää vaan tarpeeksi luonnollisena.

Toisaalta oon kuitenkin miettinyt sitä että jos värjään tyven tummemmaksi, ne haalistuu taas pian auringossa ja sitä kuka edes ikinä näkis mun hienoa (ja kallista) dip dye -värjäystä mun pikkumyynuttura -tyylin takia. Tykkään myös paljon mun nykyisistäkin hiuksista koska nämä on luonnolliset ja oman väriset joten juurikasvukaan ei näy! Kätevää ja halpaa siis.
Tarkistin just muuten mun latvat ja mun hiukset ei oo ollu moneen vuoteen näin hyvässä kunnossa. Yleensä kun mun hiuksista puhuttaessa niistä ei löydy ainoastaan kakshaarasia vaan myös kolmi- ja nelihaarasia latvoja! Onko se se aurinko ratkaisu tähänkin?

Dip dye -hair

XXX

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti